Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 25 mei 2014

Schriftelijk examen voor Loreena en zomerbaantjes

Loreena heeft afgelopen week haar schriftelijke examen gehad. Hier in Noorwegen krijg me maar examen in 1 vak. En dat kan zijn in Engels, Wiskunde of Noors. De leerlingen weten pas 2 dagen van te voren in welk vak ze examen krijgen. Loreena had gehoopt op wiskunde, maar het werd helaas noors. De meeste leerlingen in haar klas kregen 1 dag Bokmål en 1 dag Nynorsk. De buitenlandse kinderen krijgen 2 dagen Bokmål. De 1e dag ging beter dan de 2e dag. Morgen (maandag de 26e) gaat Loreena met haar klas naar Oslo. Ze vertrekken met de trein van 10 over half 5 vanaf Tolga station en zijn 's avonds kwart over 11 weer terug in Tolga. Dat wordt dus een lange dag. 12 juni is het nog mondeling examen. Ook hier weten de leerlingen pas 2 dagen van te voren in welk vak dat is. 19 juni is het dan diploma-uitreiking en dan gaat ze 's nachts om half 3 met het Tolga-Os Janitsar mee naar Budapest, waar ze 4 dagen blijven.

Ik heb inmiddels 2 vakantiebaantjes kunnen bemachtigen. De ene is via de Tolga Kommune: 5 dagen per week 3 uur per dag het gezondheidscentrum schoonmaken. Ik neem tenminste aan dat het 5 dagen per week 3 uur per dag is, want ik heb nog niks gehoord verder over arbeidstijden. Alleen een officiële brief van de Kommune dat ik aangenomen ben. Het andere baantje is bloemen en planten verkopen, 1 dag in Tolga en 1 of 2 dagen in Tynset. Vrijdag ben ik voor het eerst begonnen, van 10 tot 17 uur. Leuk werk, maar is was wel afgepeigerd eind van de dag. Komende week moet ik nog wat extra schoonmaakwerk doen voor de gemeente, op woensdagmiddag in de Dølmotunet in Tolga. En nog een dagje poetsen via iemand anders. Er moet een, leeg, huurhuis helemaal schoongemaakt worden hier in Vingelen, zodat het weer opgeleverd kan worden. Wordt dus een druk weekje, want waarschijnlijk moet ik vrijdag en zaterdag weer in Tynset planten verkopen.

Verder wordt alles hier eindelijk lekker groen. De temperaturen lopen omhoog en de zon scheen regelmatig begin van de week. De laatste dagen regent het vaker, soms gepaard met onweer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten