Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 12 oktober 2014

Een weekje naar Nederland deel 2

Dinsdag ben ik rond 9 uur 's ochtends met de auto van Francois naar Vorden in de Achterhoek vertrokken. Tino is bij mijn moeder gebleven, even bijkomen na de afgelopen drukke 3 dagen. Loreena heeft paardrijles bij haar oude manege die middag.

De drukte onderweg op de snelweg viel op zich mee. Rond Rotterdam was het erg druk. Wel weer wennen hoor, dat Nederlandse verkeer. Ik geef de voorkeur aan autorijden in Noorwegen, is toch een stuk relaxter.
Tegen half 12 kwam ik aan op de plaats van bestemming, iets buiten Vorden bij een huis aan de rand van een bos, waar Frank, Ellen en Jasper wonen. Wat volgde was weer een erg gezellige dag. Eerst even bijkomen van de lange rit met een kop koffie en natuurlijk flink bijkletsen. Ik heb de zweethut bewonderd, die ze afgelopen voorjaar hebben gebouwd. Later zijn Ellen en ik naar de bibliotheek geweest en daarna nog een café in, waar we een fruitbiertje hebben gedronken. Weer terug om Frank en Jasper op te halen en toen naar de snackbar voor friet met kroket. Lekker hoor, zo'n kroketje, want dat kennen ze hier in Noorwegen niet. Toen weer terug voor nog een bakje thee en tegen zevenen ben ik weer richting Tholen vertrokken, waar ik om half 10 weer aankwam.

Met Ellen.
Ellen bij de zweethut.
Woensdagochtend zijn Loreena en ik naar mijn oude werkgever Woonboulevard Poortvliet gereden om te kijken hoe duur de spulletjes van PIP Studio daar waren. Ze bleken iets goedkoper te zijn, maar omdat we met het vliegtuig waren, besloten we niks te kopen. Daarna ben ik even naar mijn oude afdeling geweest, waar ik nog 2 vroegere collega's tegen kwam, die het erg leuk vonden me weer eens te zien.


Weer terug naar Tholen, waar rond half 1 broer Marcel arriveerde. Marcel en ik zouden samen wat gaan doen, maar het eindigde ermee dat we met z'n allen richting Intratuin in Halsteren vertrokken. Maar eerst een foto van Tino met zijn 2 ooms. Zouden ze familie van elkaar zijn?

Tino, Marcel en Francois.
En dan ook maar een 3 generatie foto: moeder, dochter en klendochter.

Bij de Intratuin was men al bezig om alles in kerstsfeer om te toveren. Misschien een beetje vroeg, maar als je ziet wat er allemaal omgetoverd wordt en moet worden, kan ik me voorstellen dat ze al begonnen zijn. Voor mij kwam het goed uit, want ik heb nog wat kerstservetten kunnen vinden, die ik kan gebruiken om spulletjes mee te maken voor mijn winkeltje. In het restaurant hebben we allemaal nog wat gegeten en gedronken en bij de uitgang deed ik nog wat inspiratie op van een artikel wat daar verkocht werd: een half berkenstammetje, waar gaten ingeboord waren om reageerbuisjes in te zetten, die als vaasjes dienden. Berkenstammen hebben we hier genoeg, dus misschien het proberen waard om dit zelf te maken.





Loreena met Fujia.

Loreena en Alix, die 17 werd.
Na een paar uur in de Intratuin te hebben doorgebracht (er is daar zoveel te zien, dat dit weinig moeite kost), zijn we weer naar Tholen gereden. Loreena is naar 1 van de vroegere buurmeisjes gegaan, die die dag jarig was en 's avonds heeft ze een ander vroeger buurmeisje bezocht.






Tino en ik zijn 's avonds naar Hoogerheide gereden om zwager René en schoonzus Ineke te bezoeken. We werden getrakteerd op een mooie zonsondergang, toen we over de Oesterdam reden.

Zonsondergang op de Oesterdam.
 René en Ineke hadden net het grootste deel van de verbouwing van woonkamer en keuken achter de rug. Het resultaat was erg mooi geworden. Met name de keuken vond ik erg mooi. We hebben ook kennis gemaakt met nieuwe huisgenoot Joek, een ducktollingretriever. Ze hadden Toots al, en nu zijn er dus 2 van die leuke honden. Voor we het in de gaten hadden, was het al weer bijna half 11. Tijd om weer terug naar Tholen te rijden.
Ineke en René met Joek en Toots.
Donderdagmorgen hebben we lekker relaxed doorgebracht bij mijn moeder thuis. Om 12 uur zijn we maar weer eens richting Bergen op Zoom gereden, waar ik om half 1 een lunchafspraak had met Ruza, de moeder van Lorna, een vriendin van Loreena. Loreena en Tino hebben wat gegeten bij de V&D en Ruza en ik bij de Hema. Ruza moest weer aan het werk en Tino, Loreena en ik zijn toen naar Oost-Souburg gereden, waar we hartelijk werden verwelkomt door mijn zus Marga. We hebben eerst haar huisje bewonderd, met name de erg leuk ingerichte woonkamer. Ook hier natuurlijk weer erg gezellig. Marga en ik zijn Esther even van school op gaan halen en later zijn we met z'n vijven (Jeroen was inmiddels ook thuis) naar de Jumbo gereden, waar Jeffrey aan het werk was. Zodoende zagen we hem ook nog, want hij moest tot 20 uur werken. Na lekker gegeten te hebben bij Marga thuis en een kopje thee, zijn we weer naar Tholen terug gereden. Ik heb Loreena bij Lorna afgezet en verder hebben we het rustig gehouden die avond.

Tino, Loreena en Jeroen bij de Jumbo in Oost-Souburg.
Jeffrey aan het werk.
Loreena, ik, Marga en Esther.
Esther aan het stoeien met Tino.
En toen was het alweer vrijdag. Na de koffers te hebben ingepakt (we hadden gelukkig niet teveel ingeslagen) zijn we langs het graf van mijn vader gelopen en daarna verder door het stadje. We kwamen nog een paar bekenden tegen, o.a. Annemarie, die vorig jaar nog bij ons in Noorwegen op bezoek was. Erg gezellig om haar weer tegen te komen. Om 17 uur stond Ineke voor de deur, die ons vervolgens naar Schiphol heeft gebracht. We waren er ruimschoots op tijd en moesten wachten tot de incheckbalie open ging. Bij de douane moest er weer een flesje vloeistof uit mijn tas: een potje textiellijm, dat ik vergeten was om in de koffer te doen, zucht. Wat een gedoe bij die douane trouwens. We moesten allemaal in zo'n scanapparaat en natuurlijk moest er extra gefouilleerd worden omdat dat ding een foutmelding aangaf. Tino moest zijn schoenen uitdoen. Gelukkig was het personeel erg vriendelijk.
Daarna zijn we even langs Starbucks gegaan, want Loreena wilde dat wel eens proberen. Tino wilde niets en Loreena en ik hebben beiden een frappucino genomen. Vervolgens een rustig plekje uitgezocht om even bij te komen.
Genieten van een frappucino van Starbucks.
En toen naar de gate, gate 62 om precies te zijn. We zouden om half 10 vliegen en om 9 uur werd er omgeroepen dat onze vlucht van gate 64 zou vertrekken. Dus iedereen richting gate 64. Daar bleek het vliegtuig er nog niet te zijn, dus wachten maar weer. Het vliegtuig arriveerde om 10 voor half 10 en met 40 minuten vertraging stegen wij op om 22 uur. We haalden nog 10 minuten in onderweg en arriveerden om kwart voor 12 op Gardermoen, waar Matjo al op ons stond te wachten. Na een rit van 4,5 uur waren we om half 5 weer thuis.

We hebben een drukke maar wel supergezellige week gehad. En ik ben tot de conclusie gekomen dat vliegen mijn minst favoriete manier van transport is. Het vliegen op zich is niet erg, maar dat gedoe op die vliegvelden, vreselijk. Misschien volgend jaar weer met de auto naar Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten