Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 17 oktober 2014

Chaotische week

Afgelopen weekend hebben we gebruikt om bij te komen van de lange terugreis zaterdagochtend vroeg. Matjo had al verteld dat het niet zo goed ging met Balto. En dat was ook zo. Hij kon niet meer zelf overeind om te gaan lopen. Met hulp kregen we hem overeind en liep hij, maar wel met zwabberende achterpoten. Hij had vrijdag niet gegeten, zaterdag at hij weer wel. Misschien uit blijdschap dat we weer thuis waren? Zondag weigerde hij echter weer te eten, drinken deed hij wel. Ook maandag wilde hij niet drinken en we besloten de dierenarts te bellen. We konden om 12 uur langskomen. Ik heb mijn trouwe maandagochtend yogaklant afgezegd en tegen half 12 hebben we Balto in de auto gehesen. Hij kon ondertussen niet meer zonder hulp lopen, hij zakte herhaaldelijk door zijn achterpoten. Bij de dierenarts hebben ze hem eerst gewogen (hij woog 40,5 kg) en constateerden ze botontkalking in zijn rug, waardoor een zenuw beklemd was geraakt, met het gevolg dat hij weinig controle had over zijn achterpoten. Ze hebben een spuit met pijnstillers gegeven en we spraken af om donderdag weer contact op te nemen.

Maandagavond at hij weer een beetje en ben ik naar Os gegaan voor de 1e les van de yogacursus in Os. Er kwamen 10 dames opdagen, waarvan er 8 de hele cursus gaan volgen en de andere 2 zo nu en dan willen komen. Ik ben in ieder geval erg blij met die 8 die de hele cursus gaan volgen! Toen ik richting Os reed had ik al wat hoofdpijn en na afloop van de yogales was die helaas alleen maar erger geworden. Thuisgekomen een paracetamol genomen en mijn bed ingedoken. 's Nachts werd ik wakker en de hoofdpijn was helaas niet over, dus nog maar een paracetamol. Ontspanningsoefeningen hielpen niet en ook met de paracetamol ging de hoofdpijn niet weg, ik werd er alleen maar misselijk van. Dus moest ik dinsdagochtend de yogaworkshop in Glåmos afzeggen, baal, baal! Want dat betekende dat ik 1100 kronen omzet misliep. Ik heb 's ochtends nog een klein beetje gegeten en gedronken en dat kwam er rond het middaguur weer gezellig uit. Dat betekende dus geen koor dinsdagavond. Wat ik erg jammer vond, want Loreena zou voor het eerst meegaan. Balto had ondertussen nog steeds niets gegeten en soms bleef ook zijn water er niet in.

Woensdagochtend was de hoofdpijn gelukkig weg. Omdat het steeds slechter ging met Balto besloten we om vandaag naar de dierenarts te gaan. Maar eerst had ik nog een yogales te geven bij de Vrijwilligerscentrale in Tynset. De opkomst was zeer bedroevend, alleen mijn trouwe yogaleerling van de maandagochtend was er (zij woont in Telneset, precies tussen Tolga en Tynset in). Ting tår tid, zoals ze dat hier zeggen, maar ik was er wel een beetje gefrustreerd van. Na afloop van de yogales ben ik even boodschappen gaan doen en toen naar de dierenarts gereden, waar Matjo na 10 minuten ook aankwam met Balto. Weer Balto de auto ingesjouwd en gewogen, hij was ondertussen 1 kilo lichter geworden. Volgens de dierenarts was er niks meer aan te doen en was het het beste om hem in te laten slapen. We wilden dit echter eerst met Tino en Loreena bespreken en hen de kans te geven fatsoenlijk afscheid te nemen van Balto. Matjo is Tino gaan ophalen in Alvdal en we hebben met z'n vieren besproken wat het beste zou zijn voor Balto. De meerderheid was op dat moment voor inslapen, omdat het op dat moment echt heel slecht ging met Balto. Veel emoties natuurlijk, zeker van Loreena en mij. Ik had die dag de trainster van HighFive for Dogs in Nederland een berichtje gestuurd over Balto. Ik ben bij haar op puppycursus geweest met Balto. En zij raadde mij bioresonantie aan. Zij had met vroegere en met haar huidige hond hetzelfde gehad en die honden zijn daar goed van opgeknapt. Mijn motto is "niet geschoten is altijd mis", dus heb ik degene die die therapie doet, een mail gestuurd. Dezelfde avond kreeg ik antwoord en zij wilde Balto graag op afstand behandelen. Ik moest een foto van hem doorsturen en wat gegevens over hem en dezelfde avond is ze begonnen. Ze constateerde heel wat storingen bij hem, met name in zijn rug, maar ze had wel het idee dat ze hem kon helpen. Ik had woensdagavond nog een yogales in Tolga. Ik heb Loreena maar meegenomen, zodat ze wat afleiding had, want ze had het niet breed. Naast ons 2tjes kwamen er nog 3 dames. Het schiet niet echt op met de klandizie. Gelukkig heeft de yogasessie ons alle twee goed gedaan. Thuis aangekomen lag Balto lekker te slapen en we besloten de komende nacht af te wachten om te kijken wat we donderdag zouden gaan doen. Matjo had Tino ondertussen weer terug naar Alvdal gebracht.

Donderdagochtend werd ik wakker van geblaf. Geblaf van Balto, die Matjo iets duidelijk wilde maken. Hij moest waarschijnlijk plassen. We wilden echter niet met hem gaan sjouwen nu, en na veel aandacht van ons werd hij weer rustig. Iets over achten heb ik met Mariëtte, de resonantietherapeute, geskypt en besloten we door te gaan met de behandeling. We zijn begonnen met vitamine C tabletten fijn te malen en door zijn water te doen, wat hij braaf opdronk. Brave Balto! Vervolgens ben ik naar de yogastudio in Tolga gereden voor de voorbereidingen voor die avond, want dan zou mijn winkeltje officieel opengaan. Om 3 uur ben ik weer naar huis gereden en vond daar een hond die alles behalve op sterven lag, hij kon alleen niet opstaan, maar verder kwam hij fris over. Hij at nog steeds niet, maar drinken ging goed en bleef er ook in. Om 4 uur weer met Mariëtte geskypt en zij heeft ons aangeraden verse bouillon (dus niet van een blokje) door zijn water te doen. Verder heeft ze nog een paar natuurlijke geneesmiddelen doorgegeven: MSM, traumeel, glucosamine en chondroitine. En ze heeft 2 geluidsopnames van elk 5 minuten doorgestuurd. Deze opnames bestaan uit verschillende piepjes. De ene was voor de klachten van Balto, de andere specifiek voor Balto zelf. Het werkt als volgt: elk geluid heeft een bepaalde frequentie, net zoals elk orgaan een bepaalde frequentie heeft. Door geluid kun je dus een orgaan beïnvloeden. We moeten nu Balto een paar keer per dag een koptelefoon opdoen en beide fragmenten afspelen.

Om 6 uur zijn Matjo, Loreena en ik naar Tolga gereden voor de laatste voorbereidingen. Loreena is iets na zevenen naar Malmplassen gelopen, waar ze werd opgehaald door Jan Erik om naar de repetitie van Tolga-Os Janitsar te gaan in Os. Ondertussen waren de beide dames, die hun skulpturen en schilderijen in de studio hebben staan en hangen gearriveerd en even later kwam ook de burgemeester, Ragnhild. En verder kwamen er in totaal nog 5 mensen en dat was het wel. Niet echt een overdonderend succes dus. Ik kreeg nog wel een goede tip van Ragnhild om verschillende verenigingen eens uit te nodigen in de studio en ze een gratis proeflesje yoga te geven. Ook kan ik dan vertellen over de decoupagetechniek. Erg goed idee, waarom ben ik daar zelf niet opgekomen? Om 9 uur waren we in Os om Loreena op te halen en om half 10 waren we weer thuis. Na Balto nog een keer resonantietherapie en bouillon te hebben gegeven, zijn we ons bed weer ingedoken. We hebben besloten Balto niet in te laten slapen en de therapie en voedingssupplementen een kans te geven.
De burgemeester en Christel.
Uitleg hoe je een afbeelding print op een servet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten