Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 12 oktober 2014

Een weekje naar Nederland deel 1

Afgelopen week hadden Tino en Loreena herfstvakantie en we hadden allemaal de behoefte om weer eens een aantal mensen in Nederland te zien en te spreken. Matjo kon niet mee, omdat hij moest werken. Zodoende kon hij ook voor Balto zorgen en dat was maar goed ook, want Balto gaat behoorlijk achteruit. Hij heeft veel last van zijn heupen en het opstaan wordt steeds moeilijker.

Matjo heeft ons vrijdag de 3e oktober naar Gardermoen gereden, een ritje van 4,5 uur enkele reis. Dat was dus heel lief van hem, want hij moest natuurlijk ook nog terug! Tino was donderdagavond al naar huis gekomen en Loreena hebben we opgehaald van school. Onderweg een paar foto's genomen van de gekleurde bomen. Vooral zo'n berghelling ziet er prachtig uit, met het donkergroen van de dennebomen en het geel van de berken.

We waren ruimschoots op tijd op Gardermoen. We vlogen dit keer met Norwegian Airlines. Ik had van tevoren al ingecheckt via het internet, dus we moesten alleen nog van onze grote, halflege koffers af. Dat kon via een dropp-off terminal, waar je zelf je bagagelabel moest printen en vervolgens je koffer op de band moest plaatsen. Erg handig. Toen door de douane. Ik was vergeten mijn yoghurtje op te eten (ik was gewoon helemaal vergeten dat dat nog in mijn tas zat), dus dat moest eruit. Gelukkig verliep de rest vlotjes en konden we nog een beetje rondhangen in de tax-free zone.

Het vliegtuig vertrok netjes op tijd en we landden ook keurig op schema. Toen we de koffers eenmaal hadden, waren we nog eerder bij de uitgang dan mijn broer Francois, die ons op kwam halen. We hoefden gelukkig niet lang te wachten. Om 23.45 uur kwamen we aan bij mijn moeder in Tholen, waar we de rest van de week gelogeerd hebben.

Zaterdag hebben Tino en ik Loreena naar haar vriendin in Halsteren gebracht. We werden uitgenodigd om een kop koffie te blijven drinken en dat was erg gezellig. Tino en ik zijn daarna naar Bergen op Zoom gereden om eens uitgebreid te winkelen. We kwamen Loreena en Britt een paar keer tegen, die ook uitgebreid aan het winkelen waren. Tegen half 5 hadden Tino en ik het wel gezien en zijn we weer naar Tholen gereden. Loreena bleef bij Britt eten en die zouden we in 1e instantie pas 's avonds weer op gaan halen. Tino en ik zijn na het eten naar Yerseke gereden, waar mijn broer Marcel woont met zijn vriendin en haar dochtertje. Daar kreeg ik een telefoontje van Loreena of ze bij Britt mocht blijven slapen. Natuurlijk mocht dat. Iets na tien uur zijn Tino en ik weer terug naar Tholen gereden.
Loreena en Britt
Winkelen in Bergen op Zoom Centrum

Tino in Bergen op Zoom
Bij mijn jongste broer in Yerseke.
Zondag stond Deltapark Neeltje Jans op het programma. Francois werkt daar en had geregeld dat we gratis naar binnen mochten. Eerst Loreena opgehaald in Halsteren en toen met de auto van mijn moeder (die ik bijna de hele week mocht gebruiken) naar Neeltje Jans. We kwamen op de Oosterscheldekering een heleboel wandelaars tegen. Achteraf bleek dat van de kustmarathon te zijn geweest. Zaterdag waren de hardlopers aan de beurt en zondag de wandelaars. Toen we het park in gingen, stond Francois achter de balie. Na kennis te hebben gemaakt met een collega van hem, zijn we het park ingegaan. We kenden het park nog van de tijd dat we in Nederland woonden. Hier hadden we o.a. ons afscheidsuitje met mijn familie net voor we naar Noorwegen verhuisden.
Een stukje van de Oosterscheldekering, gezien vanaf Neeltje Jans.
De zeeleeuwenshow vonden we het leukst. Francois was hier de fotograaf (na afloop kon je voor 10 euro jezelf op de foto laten zetten met een kussende zeeleeuw). Hij vertelde 1 van de trainsters over ons en zij kwam vervolgens op ons aflopen en vroeg aan Loreena of ze wilde helpen. Tijdens de show kwam de zeeleeuw op een verhoging met een bloem in zijn bek. Loreena moest de bloem aanpakken en vervolgens naar de zeeleeuw gaan zitten, waarna ze een kus van hem kreeg. Erg leuk! Na afloop konden wij gratis op de foto met de kussende zeeleeuw. Erg handig, zo'n broer!
Loreena en de zoenende zeeleeuw.
Rond 4 uur hadden we het gezien en zijn weer naar Tholen gereden. 's Avonds op visite geweest bij een vriendin in Oud-Vossemeer. Zij hadden er net een weekje IJsland op zitten en zaten helemaal vol van die prachtige reis. Het werd een gezellig avondje en het was net of ik nooit weggeweest was.

Bij Peet en Jeanet in Oud-Vossemeer.

Maandagochtend zijn we boodschappen gaan doen bij de nieuwe Aldi en de nieuwe Albert Heijn in Tholen. De beide winkels waren verplaatst naar een nieuw gebouwd gedeelte van Tholen, wat we nog niet gezien hadden. Natuurlijk gingen er een paar pakken hagelslag in de boodschappentas, even als een paar blikje Amstel Radler voor Tino en een zak stroopwafels, chocoladekruidnoten en gevulde speculaas.
Toen weer richting Bergen op Zoom, waar ik om half 2 had afgesproken met 2 vriendinnen in restaurant 'Appeltje, wat aan de rand van Bergen op Zoom ligt in het bos. Ik heb Tino en Loreena eerst afgezet in het centrum van Bergen op Zoom, want die wilden nog wat meer winkelen. Ik was aan de vroege kant en toen ik door de straat van mijn vroegere zanglerares reed, zag ik de voordeur op een kier staan en ook haar naambordje was nog aan de muur bevestigd. M.a.w. ze woonde daar dus nog steeds. Dus besloot ik spontaan de auto aan de kant van de weg te zetten en haar even op te zoeken. Ze was zeer aangenaam verrast toen ik zo ineens voor haar deur stond! Ze is inmiddels 88 (!), maar nog steeds heeft ze een paar zang- en pianoleerlingen. 2 jaar daarvoor had ze een open hartoperatie gehad, maar ze is nog steeds een kras dametje! Na een kop koffie gedronken te hebben, vroeg ze of ik nog even wilde zingen. Natuurlijk wil ik dat! Dus hebben we nog een kwartier gezongen, zij speelde op de piano en ik zong. Ze vond dat mijn stem nog steeds goed klonk. Toen was het tijd om naar 't Appeltje te rijden. Superleuk om haar weer gezien te hebben!
Om half 2 was ik bij 't Appeltje, waar Liane en Marina al op me zaten te wachten. We hebben eerst een boswandeling gemaakt (wat een verschil met hier in Noorwegen, daar zijn niet zoveel paden). Daarna hebben we onszelf lekker verwend met een Brusselse wafel met slagroom, warme kersen en een bolletje ijs. De middag vloog om, het was supergezellig om ze beiden weer te zien.
Tijdens de boswandeling, een voorbijgangster heeft meerdere foto's achter elkaar van ons genomen en dan krijg je dit effect.

Met Marina en Liane in 't Appeltje.
Om half 5 heb ik Tino en Loreena weer opgepikt bij het station in Bergen op Zoom en toen weer terug naar Tholen. 's Avonds nog op bezoek bij mijn oudste broer in Oud-Vossemeer. Die had een superdelux bubbelbad in zijn tuin gezet, wat natuurlijk even bewonderd moest worden. Ook hier weer een gezellige avond.
Het bubbelbad.
Tino en Loreena met mijn oudste broer René.
En dat waren de 1e 3 dagen van onze vakantie. Hierna deel 2, want anders wordt het zo'n grote lap tekst om te lezen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten