Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 19 september 2014

Positieve ontwikkelingen

De 1e positieve ontwikkeling is dat Matjo een opdracht heeft. Een kleine opdracht weliswaar, maar het begin is er! Dat er nog vele kleine en grote opdrachten mogen volgen!

Ook met de yogastudio zijn er positieve ontwikkelingen gaande. Afgelopen dinsdag had ik een yogaworkshop in Glåmos via de Fjøsakademiet van Lindsey, de dirigente van Sneppen. In oktober en november vinden er nog 2 workshops plaats. De workshops zijn voornamelijk bedoeld voor mensen boven de 40. Er was een mevrouw die begin dit jaar naar de yogadag van Anders en Berit, het yogastel uit Røros, was geweest. Ze vond het verschrikkelijk. Al die mensen die zich in allerlei bochten konden buigen. Ze deed haar best om zich ook in allerlei bochten te wringen, met als resultaat dat haar hele lichaam aan het eind van de dag pijn deed. Volgens mij is dit toch echt niet de bedoeling met yoga! Aan het eind van de workshop vertelde ze me dat ze de oefeningen erg behaaglijk vond en dat ze zich leniger voelde dan aan het begin van de workshop, zonder pijn in haar lijf! En zo hoort het ook.

De opkomst voor yogalessen in de yogastudio zelf was de afgelopen week zeer bedroevend. Maandag kwam er niemand en woensdagavond was er 1 persoon. Bij deze bedankt Daniëlle, want het was een gezellige les vond ik, zo met z'n 2en! Ook de gepensioneerden lopen niet erg hard, maandagochtend had ik 1 trouwe klant, die een privéles van me kreeg.
Maar afgelopen donderdag ben ik gaan praten met Gudrun van de Frivilligsentrale in Tynset. Aud Mary had dat al eens een paar keer tegen me gezegd, dat ik dat eens moest doen. En nu blijk ik Gudrun dus al te kennen. Ze is de vriendin van 1 van mijn yogaklanten die in het voorjaar de beginnerscursus heeft gedaan en ik heb haar (en hem) ook ontmoet op de gezellige zangavond bij buurvrouw Vigdis. Gudrun was zeer enthousiast over mijn idee, dus ga ik vanaf 15 oktober 3 woensdagen in de maand van 10 tot 11 uur yogales geven aan de gepensioneerden in Tynset. Ik mag de ruimte gratis gebruiken en alle opbrengsten zijn voor mij, Gudrun hoefde er niks voor te hebben! Geweldig, zulke mensen!

Donderdag had ik ook contact met Kersti van het fitnisscentrum in Tolga dat in oktober opengaat. Ze hadden met al gevraagd of ik daar yoga wilde geven, maar de ruimte bleek achteraf toch te klein te zijn. Maar we gaan wel samenwerken. Op woensdagavond is er een les spinning/krachttraining van 6 tot half 8 en we gaan proberen de mensen daarna richting mijn yogastudio te krijgen om de spieren lekker te strekken en te ontspannen. We gaan dus ook reclame voor elkaar maken. Hopelijk gaat dit wat opleveren!

In mijn winkeltje heb ik nu ook beelden staan van Christel Moen, degene waar ik eind juli mocht exposeren in haar kleine galerie bij haar huis. En binnenkort komen er ook schilderijen te hangen Kirsti Arnesen, een lokale kunstenares die mooie dingen schildert. Ze waren allebei erg blij toen ik vroeg of ze hun spullen bij mijn in de studio/winkel wilden zetten/hangen. Als het tot een verkoop komt, is 20% van de verkoopprijs voor mij.

En morgen is de vuurdoop voor mijn zelfgemaakte spulletjes op het Mandelpotetfestival in Alvdal. Erg spannend.We gaan er in ieder geval een gezellige dag van maken, Matjo en Loreena gaan in ieder geval ook mee.
Eén van de beelden van Christel
De nieuwste theelichtjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten