Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 3 september 2014

Bessen plukken, de berg op en koorrepetitie

Afgelopen zaterdag zijn we aan het eind van de ochtend eerst met z'n viertjes naar Tynset gereden voor de verjaardag van André. We waren nog niet bij André en Linda geweest. We hebben heerlijke taart gegeten (André is banketbakker bij bakkerij Waagans in Tynset) en hebben gezellig gepraat over o.a. het leren van de Noorse taal. Daarna zijn we nog even sokken gaan kopen bij de Europris voor Tino en toen weer naar huis. Rond een uur of 3 zijn Matjo en ik naar Olaberget gereden en hebben daar een heleboel bessen geplukt. Heerlijk om zo in het bos te kunnen rondstruinen.

Zondagochtend zijn Matjo en ik weer naar Olaberget gereden. We hebben daar de auto neergezet en zijn via de grusvei naar het beginpad van de Langfjellhogna gelopen. Achteraf gezien hadden we daar beter de auto neer kunnen zetten, want door die extra kilometers in het begin haalde ik de top dus niet. Of ik moet eens wat aan mijn conditie gaan doen, dat zou natuurlijk ook kunnen. Ondanks dat de zon niet scheen, was het een mooie tocht. Prachtig met al die herfstkleuren. En weer een heleboel bessen. Dit keer maar geen bessen geplukt, maar er af en toe eentje (of meerdere) gegeten.

De Langfjellhogna




Heel veel blauwe bessen, mjammie


Kiekeboe

Bessendief





En weer terug naar beneden.




Een heleboel rode bosbessen langs de kant van de weg.
De volgende dag had ik flink wat spierpijn. Dat was ook de 1e dag van het yoga herfstseizoen en zoals elk jaar komt dat ook nu weer langzaam op gang. 's Ochtends was er nog niemand voor de Yoga voor gepensioneerden en 's avonds kwam er eentje voor de gewone yoga. Toch lekker een yogasessie gedaan met z'n 2tjes. Verder zit ik nu overdag in m'n winkeltje, allerlei leuke spulletjes te maken. Is niet bepaald een straf :-)

Dinsdag is nu mijn vrije dag. Kan ik het huishouden een beetje doen. En gisterenavond was het weer de 1e repetitie na het concert van 1 augustus. We moesten gelijk aan de slag voor 13 september, de Lokal Matdag, waar we 2x moeten zingen. We doen een aantal liedjes, die we ook op het concert gedaan hebben, inclusief de regie. En 27 september gaan we meedoen met het Sørsamisk (zuid samisch) festival in Røros. We gaan meezingen in het stuk Biejjien vuelie - Solkvad van de componist Frode Fjellheim. Dit is een joik die een mengsel is van samisch en latijns en Frode heeft Sneppen gevraagd of de koorstukken voor ons rekening willen nemen. We hebben gisteren al wat geoefend en het wordt leuk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten