Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 22 september 2014

Mandalpotetfestival en de winter is in aantocht

Afgelopen zaterdagochtend zijn Matjo en ik naar Alvdal gereden met 3 dozen vol spullen, in de hoop er wat van te kunnen verkopen. We waren lekker bijtijds en konden op het gemak de tafel inrichten. Een kraam vond ik het niet, eerlijk gezegd. Dan denk ik toch meer aan de marktkramen in Nederland. Dit was gewoon een lange tafel. We stonden in de grote tent. Tegen half 11 arriveerden de eerste mensen. Het was lekker druk, maar helaas was de verkoop voor mij geen overdonderend succes. Ik heb wel wat verkocht, maar ik had zelfs de huur van de stand er niet uit. Ik kreeg van een paar mensen de tip om de kerstmarkten hier in de omgeving af te gaan in november en december. Waarschijnlijk zijn die meer geschikt voor mijn spullen dan zo'n potetfestival, want dat gaat toch meer om eten en voedsel. We hebben gelukkig wel een gezellige dag gehad. Weer leuke nieuwe mensen leren kennen: de beide buren. Aan de ene kant stond een mevrouw die dames- en kinderkleding verkocht. Ze had met Matjo op de etablercursus gezeten. Aan de andere kant stond een jongeman, die zijn zus en haar man meehielp met het verkopen van heerlijk versgebrandde koffie. Zijn zus en haar man waren onlangs van Ålesund naar Alvdal verhuist en zijn daar een koffiebranderij begonnen.

De tent waar we stonden met onze spullen, 2e kraam links.
 

We hadden de afgelopen weken al een stuk of 10 verdwaalde schapen in de wei lopen rond ons huis, maar sinds zaterdag zijn dat er een stuk of 40 geworden. Is weer erg gezellig, met al dat vrolijke gemekker en gerinkel van hun bellen.

Een gedeelte van de schapenkudde.
En na 3 heerlijke weken met superzonnig en warm herfstweer, is de temperatuur nu toch echt flink naar beneden. Zaterdag was het al koud in Alvdal, 10 graden. Gisteren was het afwisselend zonnig en regen en 's avonds zelfs de 1e natte sneeuw en een graad of 4. Ook vanochtend was het koud, toen ik om 9 uur Balto uitliet: 2 graden en er dwarrelde wat natte sneeuw naar beneden. De winter is nu toch echt in aantocht. Maar dat is niet abnormaal voor deze tijd van het jaar in dit gebied.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten