Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 19 oktober 2013

Sneeuw





Gisteren begon het grote sneeuwvlokken te sneeuwen, we hebben tot eind van de middag veel sneeuwbuien gehad. Het was net boven nul, dus in 1e instantie bleef de sneeuw niet liggen. Later op de dag zakte de temperatuur onder nul en stopte het ook niet meer met sneeuwen. En toen lag er vanochtend 10 cm!

De sneeuw zal de komende week weer wegsmelten, want ze geven woensdag en donderdag temperaturen af van een graad of 7. Maar koning winter heeft hier de 1e speldenprikken alweer uitgedeeld.

De afgelopen week was even een druk weekje, met veel heen en weer rijden. Dinsdagmiddag ben ik met Hein mee naar Røros gereden om een tv-kastje gratis op te halen. Daniëlle en ik willen dat kastje op gaan pimpen. De bedoeling is dat er meer meubelen opgepimpt gaan worden door ons de komende tijd. 's Avonds weer lekker gezongen tijdens de koorrepetitie, dit keer samen met het Os Mannenkoor.

Woensdagochtend 10 uur had ik zowaar een gepensioneerde heer die naar de yoga kwam. En 's avonds begon de meditatiecursus om 18.15 uur. Ik had 5 aanmeldingen. 1 persoon zegde af voor deze week omdat ze niet fit was, een andere kwam niet opdagen en zodoende bleven er 3 over: 1 dame en 2 heren. De ene heer wist niet zeker of dit wel iets voor hem was en wilde de 1e les alleen proberen. Ben benieuwd of hij a.s. woensdag weer terugkomt. De dame zit ook op de yoga, dus die bleef gelijk, want na de meditatieles was het yogatijd. Ook de andere heer bleef, want die wilde wel eens een yogalesje proberen. Al met al waren er dit keer 13 personen. De meneer van de meditatieles was flink gemangeld aan het eind van de les en hoopte dat hij nog terug naar Dalsbygda (waar hij woont) kon rijden. Tja, de meeste mannen denken dat yoga iets voor watjes is, maar dit bewijst maar weer dat de dames die tot nu toe naar de yoga komen, dus echte bikkels zijn! En de dames hadden allemaal weer een lekker gevoel na afloop.

Donderdagochtend weer naar Alvdal gereden voor mijn eigen yogales. Daarna in Tynset boodschappen gedaan. Ik was om 14.15 uur thuis en 's avonds zou ik eigenlijk nog naar de jaarvergadering van de Bygdekvinnelag (Plattelandsvrouwen) in Vingelen gaan, maar ik was bekaf, dus ben lekker thuis gebleven.

Vrijdag had ik om 8.30 uur al een afspraak bij de garage in Tynset, om de knalpijp te laten vervangen. Gelukkig konden de mannen daar een leenauto voor me regelen, zodat ik niet om 10.15 uur  met de bus naar Tolga moest en vandaar uit met de taxi naar huis. Scheelde me een hoop tijd. De rest van de dag heb ik het allemaal lekker op het gemakje gedaan en om 15.45 uur ben ik weer naar Tynset gereden. Eerst Tino opgehaald bij het busstation en daarna de auto omgewisseld. Helaas hadden ze de verkeerde knalpijp besteld, zodat ik volgende week vrijdag weer terug moet. Zucht.

Vanmiddag gaan we even naar Loreena luisteren. In Os is er vanmiddag een muziekkorpsenontmoeting. Er komen muziekkorpsen uit de hele regio, waaronder het Tolga-Os Janitsar (het orkest waar Loreena in speelt) en ook het muziekkorps uit Haltdalen, waar Ger en Gerda in spelen. Loreena moet om 15 uur spelen, en dan gaan we even luisteren. Vanavond heeft ze nog een feestavond, dus dat wordt weer een latertje, zowel voor haar als voor ons, want wij moeten ze of in Os of in Tolga op gaan halen vanavond.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten