Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 10 oktober 2013

Oslo

Wat ik in de vorige blog vergeten ben te vermelden, is dat Loreena en ik vrijdagavond naar de bioscoop in Tynset zijn geweest, naar de 3D-film van One Direction. Loreena wilde die film heel graag zien en ik heb me "opgeofferd" om mee te gaan. Heel eerlijk gezegd vond ik de film eigenlijk best wel leuk! 5 gewone engelse jongens, die er leuk uitzien en nog goed kunnen zingen ook. Al met al was het een leuk moeder-dochter-uitje.

Zaterdagmiddag zijn we naar Ger en Gerda in Haltdalen geweest. Het was een erg gezellige middag, waarbij Matjo en Gerda (ze zijn collega's) hun hart konden luchten over de grote culturele en sociale verschillen op de werkvloer tussen Nederland en Noorwegen. Dat is toch iets waar we wel eens tegenaan lopen. De Nederlandse werkcultuur verschilt toch wel behoorlijk met die van de Noorse. Er wordt beweerd dat de managementcultuur hier 20 jaar achterloopt bij die van Nederland, en dat is toch wel even aanpassen dan.

Zondag hebben de mannen de winterbanden onder de auto's gelegd:


Deze week is het hier herfstvakantie, dus Tino en Loreena zijn allebei de hele week thuis. Dus niet al te vroeg uit bed, en dat is wel zo lekker. Maandag gingen de yogalessen wel gewoon door. Er kwamen niet veel mensen op af, maar elke persoon is meegenomen.
Ik heb de afgelopen weken de keukenkastjes van een ander kleurtje voorzien. Aangezien we in een huurhuis wonen, moest de kleur neutraal zijn. Ontdek de verschillen:

Voor
Voor




















Na
Dinsdag zijn we naar Oslo gegaan. Om half 6 's ochtends reden we het erf af en na een autorit van bijna 5 uur arriveerden we dan in Oslo. Het was even zoeken naar een parkeerplek en achteraf bleek de plek waar we de auto gezet hadden, geen goede plek te zijn, want er zat een bekeuring tussen de ruitenwissers toen we eind van de middag bij de auto terugkwamen. We bleken geld in de verkeerde geldautomaat te hebben gegooid. Balen!

We zijn eerst naar de fotograaf gegaan om pasfoto's te laten maken, want de paspoorten van Matjo, Tino en mij moesten verlengd worden. Het was nog te vroeg om naar de Nederlandse ambassade te gaan (we hadden een afspraak om 12 uur), dus zijn we eerst wat gaan drinken. Toen naar de ambassade. Daar aangekomen bleek Matjo vergeten te zijn om 3 uittreksels uit het bevolkingsregister mee te nemen. Hij had over deze informatie op de website heen gelezen. Gelukkig konden we dit achteraf ook nog regelen en moeten we deze uittreksels via de mail achteraf opsturen. Waren we toch niet voor niets gekomen! Toen bleek ook nog de pasfoto van Matjo niet goed afgedrukt te zijn, dus moest hij terug naar de fotograaf. Wij bleven op de ambassade wachten en bij terugkomst, werd de pasfoto goedgekeurd en kon alles afgehandeld worden. Na 3 kwartier stonden we weer buiten. Op naar de winkels!

Via het slotpark en paleis zijn we naar het centrum gelopen. Een groot plein met het parlement als opvallend gebouw. Eerst wat te eten en drinken gekocht bij DeliLuca en op een bank op het plein opgegeten en -gedronken.


En toen kon het grote shoppen beginnen. Loreena had een geldbedrag gekregen voor haar verjaardag en daar moesten natuurlijk allemaal leuke kleren van gekocht worden. Dat heb ik geweten. De mannen zijn al vrij vroeg hun eigen gang gegaan en ik ben met Loreena meegegaan. 2 H&M's, 2 Bikbok's, een Cubus, een Kappahl, b-young en nog een paar winkels verder, had ze alles bij elkaar geshopt. Ondertussen was het tegen half 5 en wilden de mannen wel wat gaan eten. Omdat we tot 6 uur geld in de geldautomaat hadden gestopt, hebben we een kleine snack gekocht bij DeliLuca en hebben dat in de auto opgegeten. Net voor we bij de werkzaamheden op de E6 kwamen, zijn we gestopt bij een wegrestaurant en hebben daar uitgebreider gegeten. Gelukkig dit keer geen files op de E6 en tegen tienen waren we weer thuis. De volgende keer doen we het culturele gedeelte van Oslo en laten we de winkels links liggen. Balto was overigens uitgelaten door de buren, dat had ik de dag daarvoor al gevraagd. Erg aardig van ze.

Woensdagavond was het weer yogales en tot mijn grote verbazing stonden er ineens 12 vrouwen voor mijn neus. Ik had 's ochtends iedereen die 2 of meerdere keren geweest was, een herinneringssmsje gestuurd dat het yoga was die avond. Blijkbaar heeft dat geholpen. Ook waren er 4 vrouwen voor de allereerste keer. Hopelijk blijft de toeloop zo groot.

Vorige week kreeg ik de jubileumuitgave van de Allerhande toegestuurd door Marine Eversdijk en daar stonden allemaal overheerlijke taartrecepten in. Afgelopen zondag heb ik de choco-kokostaart gebakken en aangezien Tino woensdagavond het laatste stuk had opgegeten, was het vandaag weer tijd voor een nieuwe taart. Dit keer een marsepeintaart. Ook deze is weer goed gelukt, maar ik geef zelf de voorkeur aan de choco-kokostaart.

Choco-kokostaart, met een bodem van oreokoekjes en witte chocola verwerkt in het deeg.
De marsepeintaart.
De volgende keer wordt het waarschijnlijk een sinaasappel-pavlovataart, die zag er ook erg lekker uit op de foto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten