Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 1 februari 2011

Noorse cursus Matjo

Er was toch nog een klein nieuwtje op het Noorse front. Ik was vergeten te melden dat Matjo vorige week weer een intensieve cursus Noors heeft gedaan bij Noorsonline.nl in Den Bosch. Hij heeft afgelopen vrijdag het A2 niveau gehaald. We zitten wat niveau betreft nu gelijk. Ik ga nog steeds in keer in de 2 weken naar Carine Dumont in Essen voor noorse les en dat blijf ik ook doen, want het is behalve leerzaam, ook erg gezellig.
11 april a.s. is er weer een intensieve week bij noorsonline.nl. Dit keer wordt het vooral veel converseren, begreep ik van Matjo. Aan het eind van die week zou je dan niveau B1 hebben. Aangezien ik op gelijk niveau zit met Matjo, zou ik ook aan die week deel mogen nemen. Dus dat ga ik dan ook maar doen. Vanaf 11 april a.s. gaan we dus gezellig met z'n 2en naar Den Bosch om een hele week noors te kletsen.

Meer informatie over de niveau's van taalbeheersing kun je vinden via deze link: http://noorwegen.placement.nl/default.aspx?menu=78&id=1452

1 opmerking:

  1. Hey Colinda,

    Wat leuk dat jullie de intensieve cursus B1 bij Nathalie gaan doen, dat hebben wij in november gedaan! Het scheelde best wat dat ik dat gedaan had vlak voor mijn sollicitatie.
    Om te antwoorden op jouw vraag wat we daar gaan doen; we gaan werken met verstandelijk beperkte jongeren in een woon-/werkgemeenschap. Zo'n gemeenschap heet "Camphill" en is geinspireerd door de antroposofie. We doen in Nederland iets soortgelijks. Op mijn blog staan links met informatie.
    Kinderen hebben we niet.
    ´T is inderdaad heel spannend nu het zo dichtbij komt. Nog drie weken werken, dan nog twee weken inpakken en afscheid nemen, we zijn echt aan het aftellen! Hopelijk komt het voor jullie ook snel. Hoewel het met een koophuis en kinderen misschien wel wat meer tijd en voorbereiding vraagt.

    Groetjes, carla

    BeantwoordenVerwijderen