Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 18 februari 2011

Open huis 26 maart + filmpjes

Gisteren belde de makelaar of we 26 maart a.s. willen meedoen met de open huis route. Door heel Nederland worden er deze dag huizen die te koop staan, opengesteld voor kijkers. Dit houdt in dat je dus geen afspraak hoeft te maken met een makelaar, maar gewoon zelf een huis kunt bekijken. Het is de bedoeling dan 1 van ons van 11.00 tot 15.00 uur beschikbaar is om eventuele belangstellenden rond te leiden. Aangezien ik op zaterdag werk, gaat Matjo dit doen. Ik ben heel benieuwd wat dit gaat opleveren.
Ik weet in ieder geval wat ik de week voor de 26e maart kan doen: alles opruimen en schoonmaken, hihi!

Verder heb ik twee mooie filmpjes met afbeeldingen ontdekt die een goed beeld geven van de omgeving van Aseral. Het ene zijn afbeeldingen in het zomerseizoen, het andere in de winter. De hutten die je in het winterfilmpje ziet, is de omgeving waar we ook verblijven van 6 t/m 9 maart. We gaan in ieder geval proberen om Tino en Loreena een ski- of snowboardles te laten nemen in het Alpinesenter, die je in het filmpje ziet.




2 opmerkingen:

  1. Hallo familie Van Liere,
    Heel toevallig kwam ik op jullie site terecht, omdat ik iets wilde opzoeken over Noorsonline. Zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Ans van Gremberghe, ben weduwe, bijna 70 jaar en ik woon in Tvedestrand aan de zuidoost kust in Noorwegen. In juli 2008 ben ik hierheen verhuisd omdat het gezin van mijn dochter ging emigreren naar het prachtige land Noorwegen. En ik kan je wel zeggen, dat we er absoluut geen spijt van hebben. Het bevalt ons allemaal prima hier. Wil je meer over ons weten, neem dan eens de tijd om ons blog door te lezen. De naam: http://www.hannicsgard.blogspot.com/
    Heel veel succes met de sollicitatieplannen in maart a.s. en mocht je zin hebben om eens bij ons aan te komen....jullie zijn van harte welkom. Wel even een berichtje sturen graag, want anders treffen jullie ons misschien niet thuis.
    Ha det bra!
    Hilsen Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien ook leuk om te weten dat er in Iveland (in de buurt van Evje) een Nederlands echtpaar woon, die Nederlandse kaas maken met Noorse melk. Hun buren hebben ook een bedrijf...meubels maken. En die komen uit België...ik weet niet meer precies welke plaats, maar dichtbij Antwerpen en dus niet zo ver uit de buurt van Tholen.
    Hier is de link van de kaasmakerij
    http://www.gylden.no/omoss/gylden.html
    Iedere 1e zaterdag van de maand staan ze op de boerenmarkt in Arendal. Trouwens een boerenmarkt is sowieso erg leuk om te bezoeken.
    Als je op onze site gaat kijken, kom je nog meer blogs tegen van Nederlanders die hier wonen. We kennen ze intussen allemaal en hebben met hen contact. In een van de laatste Libelles heeft een artikel gestaan van een familie die in oktober 2008 is verhuisd naar Vegårshei (een halfuurtje rijden bij ons vandaan). Ze wonen daar samen met een bevriend echtpaar, die allebei een baan hebben bij de gemeente. De familie die in de Libelle staat, daarvan werkt de man op een houtzagerij en de vrouw bij het NAV hier in Tvedestrand.
    Lekker veel informatie heb je nu, maar beter teveel dan te weinig...denk ik.
    Veel succes en ik hoop toch eens wat van jullie te horen.
    Ha det bra!
    Hilsen Ans

    BeantwoordenVerwijderen