Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 18 november 2010

Hijgpuf

Op dit moment ben ik druk bezig met inpakken. Alle kasten in de woonkamer moeten leeg, want a.s. maandagavond komt mijn jongste broer met het busje van zijn schoonvader en dan gaan alle meubels voor een week naar het kantoor van Matjo.
Matjo heeft overigens afgelopen zaterdag nog de slaapkamer van Tino voorzien van laminaat. Het is nu een frisse kamer geworden, het laminaat ligt keurig netjes. Goed gedaan Matjo!

We weten nu waar Ricky is. De kinderen vonden het afgelopen zondag welletjes en zijn posters op gaan hangen in de buurt met daarop dat onze zwarte kater vermist was. Een uur nadat de laatste poster opgehangen was, ging de telefoon. Het bleek een man te zijn die dicht bij ons in de buurt woont. Hij vertelde dat er al weken een zwarte poes bij hem kwam, hij had medelijden met de poes, omdat hij dacht dat het een zwerver was. Dus de poes kreeg lekker te eten van hem. Volgens zijn buurvrouw was de poes geen zwerver, omdat je hem zo makkelijk aan kon halen. De man wist niet goed wat hij met de poes aan moest en toen las hij de poster van de kinderen.

We zijn direct gaan kijken, en inderdaad, het was Ricky! Helaas wilde hij niet opgepakt worden en rende hij snel terug de schuur in. Afgelopen woensdag heb ik een poging gedaan hem met worstjes te lokken. Dat lukte heel aardig. Hij tippelde braaf achter me aan en om de twee, drie meter kreeg hij weer een worstje. We waren bijna bij de voordeur, die ik uit voorzorg open had laten staan, toen de buurman eraan kwam met zijn hond. En weg was Ricky weer! Ik krijg er wat van! Ik doe nog 1 poging en anders mag Ricky wat mij betreft lekker bij die meneer blijven! Hij wordt daar goed verzorgd en zelfs verwend. Volgens mij heeft hij het daar beter dan bij ons, met die drie andere kattekoppen die hier rondlopen.

A.s. zondagmiddag vieren we de verjaardag van Tino, hij wordt a.s. maandag 15 jaar. En volgende week woensdagavond komt de makelaar lekker meeloungen met ons (in onze lege huiskamer met allemaal kussens op de grond) en spreken we de offerte door.

Verder nog een paar kleine tegenvallers: Tino blijkt een lichte scoliose in zijn rug te hebben. Dit is een S-bocht in de wervelkolom. Die heb ik zelf ook. Het is niet ernstig, tenminste bij mij niet, maar kan wel heel lastig zijn en je komt er nooit meer vanaf. En Loreena blijkt waarschijnlijk dislexisch te zijn. Haar mentor belde en vertelde dat ze een aantal testjes met Loreena had gedaan. Daar kwam niet echt duidelijk uit naar voren dat ze dyslexie had, maar ze heeft wel veel moeite met spelling. Haar Engels is heel slecht en ook spelling Nederlands gaat niet goed. Om een echte diagnose te krijgen, moet ze dus een uitgebreide test doen. Helaas gaat dit heel veel geld kosten. Na wat navraag gedaan en info opgezocht te hebben, bleek dat dat zo'n 800 euro gaat kosten. De zorgverzekering vergoedt dit niet. Daar vertelden ze me wel, dat veel mensen daarom kiezen voor bijles. Dus ben ik naar mijn buurvrouw gestapt. Die geeft bijles/huiswerkbegeleiding en daar is Loreena een jaar of 3 geleden ook geweest voor ook spelling en lezen. Morgen kan Loreena al bij haar terecht. Op school krijgt Loreena ook extra spellinglessen. We gaan dus eerst maar kijken of dit werkt, voordat we een dure test laten doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten