Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 22 september 2010

Halverwege de snelcursus noors

Poeh, dat valt niet mee! Afgelopen maandag en dinsdag van 10 tot 15 uur les gehad van Carin, vandaag was het studiedag en morgen en vrijdag nog 2 dagen les. Vanmorgen een uurtje of 3 ijverig gestudeerd en nu vanavond nog even. Tussendoor nog gezellig blokfuitles gegeven van half 2 tot 5 uur. En ook nog even wat aan het huishouden gedaan vanochtend, anders wordt het wel een hele grote bende hier, met een hond die flink in de rui is! Van gezond eten komt even niets deze week!

De grammatica is best even moeilijk, maar ik begin het een en ander door te krijgen. Maar ik ben er nog niet! Heb net nog een opstel moeten maken. Dat viel niet mee, ik kreeg met moeite een half A4tje vol.

De snelcursus noors bij noorsonline.be bevalt goed. Het is een op een, dus het tempo is behoorlijk hoog. Wat ik niet erg vind. Ik leer veel, maar ik merk dat ik geen 15 meer ben. Het duurt wat langer voor alles in mijn hoofd zit. Volgens Carin is het geen probleem dat ik hierna instap bij de cursus voor gevorderden. Dus dat valt weer mee.

Vandaag nog een noors-nederlands woordenboek besteld en het boekje "Een leidraad voor gewoonten en etiquette in Noorwegen" (ISBN 978-90-389-1899-0). Hierin staan bijv. dingen beschreven die in Nederland heel gewoon zijn, maar die in Noorwegen juist heel onbeleefd zijn. Lijkt me dus een zeer handig boekje, als je in Noorwegen wilt gaan wonen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten