Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 7 februari 2015

Lurru en orkaan Ole

Wind en sneeuw op Haugli, zaterdagmiddag rond half 4.
Als het filmpje niet afspeelt, klik dan op de onderstaande link.

We hebben een turbulente week achter de rug. Gelukkig was daar woensdagavond Lurru, die voor positieve afleiding zorgde.

Lurru zou eigenlijk donderdag komen, maar ik kreeg een berichtje van Hanneke of ze hem woensdagavond al konden komen brengen, aangezien ze het donderdag best wel druk zouden krijgen. Mark, haar partner, doet namelijk mee aan de Femundløpet.

Lurru was 1 van hun sledehonden, maar door een lichte hartafwijking is hij niet langer geschikt daarvoor. Daarom vroegen ze aan ons of hij bij ons kon komen wonen. Graag natuurlijk! Lurru is een heel andere hond dan Balto. Hij is onderdaniger, erg nieuwsgierig en vrij rustig. En een heerlijk knuffel! Het was in 1e instantie de bedoeling dat hij op een deken in de gang zou slapen 's nachts. Maar de 1e nacht begon hij te piepen en vervolgens te janken. Toen was het even stil, maar daarna begon hij weer heel verdrietig te janken. Toen ben ik maar uit bed gegaan en heb beneden op de bank geslapen. Na wat heen en weer gedrenteld te hebben, is Lurru weer op zijn deken in de gang gaan liggen en heeft daar de rest van de nacht geslapen.

Ik wil nog meer gekriebeld worden vrouwtje.

Donderdag had ik hem de hele dag voor mezelf en konden we elkaar beter leren kennen. Hij klom op een gegeven moment op de bank en ik heb hem laten doen. Even later kon ik hem achter z'n oren kriebelen en niet veel later waren we dikke vriendjes. Hij legde zijn kop op mijn arm en vond het helemaal prima zo. Donderdagnacht hebben we hem op de bank laten slapen en we hebben hem de hele nacht niet gehoord.

Vrijdagochtend zijn Matjo en ik met Lurru een eind gaan lopen.





Vrijdagmiddag hebben Tino en Lurru ook kennis gemaakt met elkaar en dat gaat ook helemaal goed komen. Vrijdag is ook de Femundløpet weer van start gegaan. Vrijdag de start van de 600 km en de junioren. Het was heerlijk weer, hier zelfs 8 graden boven nul! Stilte voor de storm, want vandaag is orkaan Ole losgebarsten, met name in Noord-Noorwegen. Op de Lofoten is de stroom ondertussen uitgevallen. Hier heel veel sneeuw met af en toe flinke rukwinden. Vandaag is ook de 400 km van de Femundløpet van start gegaan. Ook Mark is vertrokken, we hebben hem live via de internetverbinding zien vertrekken. Ze gaan afzien, de hondesleeracers, want in de bergen kan de wind aanwakkeren tot orkaankracht.

Tino en ik gaan Lurru even uitlaten in de hevige sneeuwval.
Bij terugkomst was het even wat rustiger, dus even snel sneeuwruimen. De buurman was ook al bezig met de trekker.
Lurru
Lurru wordt verwent door Tino. Zo te zien vindt hij het wel lekker.
Een beetje sneeuw op de veranda.
Leuk effect, die sneeuw op de voordeur :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten