Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 24 november 2014

Kerstmarkt en Tino's verjaardag

 Afgelopen vrijdag ben ik bijna de hele dag bezig geweest met het maken van Zeeuwse bolussen. Eerst wilde het meel niet rijzen, dus moest alles overnieuw, maar toen is het toch gelukt en had ik weer zo'n 25 bolussen, die verkocht moesten worden op de kerstmarkt in Kåsa de volgende dag.

De volgende dag, zaterdag 22 november, was ook de verjaardag van Tino. 19 jaar werd meneer. Aangezien ik rond 10 uur in Kåsa moest zijn en Matjo Loreena rond 10 uur in Tynset moest afzetten, zagen we hem pas aan het eind van de middag. Want op je verjaardag slaap je natuurlijk lekker lang uit. En niet alleen op je verjaardag trouwens, gewoon elk weekend.

Loreena moest dus afgelopen zaterdag naar Tynset, om te oefenen met het Nord-Østerdal Symfonieorkest. Haar hoornlerares op school had dat gevraagd. Het Symfonieorkest heeft 7 december een concert en dit was dus een oefenweekend. Volgens mij kom je alleen in een symfonieorkest als je een beetje aardig kunt spelen, dus dit zegt genoeg over Loreena's kunsten op haar F-hoorn!

Ik was iets over tienen in Kåsa om daar al mijn spulletjes klaar te zetten. We hadden een Nederlandse afdeling: Anne uit Vingelen met haar sieraden (zij en haar man Eli zijn afgelopen juli naar Vingelen verhuisd), ik met mijn spullen en Daniëlle met haar stroopwafels. Ik had zelfs nog een tafel extra voor de bolussen. Rond kwart voor 11 was Matjo er ook, die kon de honneurs waarnemen voor de bolussen. 11 uur begon de kerstmarkt en duurde tot 15 uur. En voor mij was het een succes, want de bolussen verkochten goed (18 stuks verkocht) en ook de kerstdeurhangers liepen lekker. Verder nog wat kaarsen verkocht en nog 2 zinken harten en op de valreep nog een kussenhoes. Kortom: mij hoor je niet klagen. Dit keer was de Julemesse (kerstmarkt) in het Samfunnshuset in Kåsa en dat kwam, wat mij betreft, de sfeer ten goede. Het Samfunnshuset in Kåsa is iets compacter. Het was gezellig druk met ook nog live muziek!

In afwachting van de klandizie.
Matjo met de bolussen.
Live muziek op het podium, met een hoog Havenzangers gehalte.


Gezellig kletsen met Anne.
Kerstvrouw Ingrid.

Matjo is rond 2 uur Loreena weer gaan halen in Tynset en na afloop van de kerstmarkt zijn we nog eventjes langs Remco en Eleonie geweest voor de 1e verjaardag van Silje. Ook weer gezellig. En daarna huiswaarts om onze jarige job te feliciteren.



We hebben een rustige, gezellige avond gehad. Zondag ben ik begonnen met de inrichting van de keuken te veranderen. Foto's volgen als het helemaal klaar is. Loreena moest nog oefenen met het symfonieorkest van 11 tot tegen 2en. Rond kwart over 4 zijn we met z'n viertjes naar Tynset gereden om bij Restaurant Milano wat te eten ter gelegenheid van Tino's verjaardag. Nog een vreemde foto van Dagens Bursdagbarn, wiens ogen iets groter waren dan zijn maag:


Zondagmiddag begon het te sneeuwen en het is zacht blijven sneeuwen, dus nu, op maandagmorgen, ligt er weer een cm of 10 in Vingelen. In Tolga is het nog wat minder.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten