Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 6 december 2014

Kerstmarkten

Vorige week zaterdag was het kerstmarkt (Juletorget) in Tolga. De kerstmarkt werd gehouden in Vidarheim en wat me gelijk opviel dat er geen 1 kerstdecoratie te bekennen viel. Was me voorgaande jaren ook al opgevallen. Blijkbaar doen ze daar hier niet aan. In Kåsa was de boel wel versierd, maar dat was dankzij Peter en Ingrid. Ik vroeg vandaan een vriendin waarom dat niet wordt gedaan. Zij dacht omdat de mensen daar geen tijd meer voor hebben. Vroeger werd dit, volgens haar, veel meer gedaan. Misschien moeten we voor volgend jaar maar een Nederlands decoratiecommitee instellen.

Ik heb in ieder geval weer lekker verkocht op de kerstmarkt. Niet zoveel als de week daarvoor in Kåsa, maar toch weer een lekker bedrag. Er was ook verschil in koopgedrag. In Kåsa liepen de deurhangers veel beter en ook de bolussen. In Tolga verkocht ik meer theelichtjes en kaarsen, terwijl de bolussen totaal niet liepen.

Juletorget in Vidarheim, Tolga
 



De afgelopen week maandagavond was de laatste yoga-avond in Os. De dames daar willen me graag terug in januari, dus 18 januari begint een nieuwe cursus. Ik heb nu al 6 deelnemers, dus dat gaat goedkomen. Woensdagavond was de allerlaatste yogales in de yogastudio. Ik ga proberen in januari ook een yogacursus in Tolga van de grond te krijgen. Ik kan de ruimte in een gallerie gebruiken, nu alleen de deelnemers nog. Ik heb er nu 2, daar moeten er nog minstens 4 bij. Donderdag ben ik begonnen met het leegruimen van de studio/Winkel en dat viel me best zwaar.

Deze week is weer sneeuw gevallen, dus tijd voor een lekkere sneeuwwandeling om weer wat mooie plaatjes te schieten.
Ons huis in de sneeuw.
 


Mooie luchten vanuit de huiskamer gezien.
Vrijdag is Matjo met Tino naar de tandarts in Os geweest om zijn kies te laten repareren. Die was eerder door de tandarts in Tolga gevuld en nadien waren er stukjes afgevallen. De tandarts in Tolga wilde de kies pas repareren, nadat er een paar gaatjes waren gevuld. Tino was het daar niet mee eens. De tandarts in Os deed gelukkig minder moeilijk. Toen Tino en Matjo thuis waren, zijn we met z'n vieren (Loreena was inmiddels ook thuis) weer in de auto gesprongen en naar de kerstmarkt in Røros gereden. Hier was er volop kerstsfeer! De kerstmarkt was hoofdzakelijk buiten, met 2 grote verlichte kerstbomen, veel lichtjes en sneeuw! Ook in het Sangerhuset (vergelijkbaar met Vidarheim, maar iets kleiner) waren stands, maar hier hetzelfde als bij de kerstmarkt in Tolga: geen kerstsfeer, want niks versierd. We hebben lekker chocolade gekocht bij 1 van de stands en zijn toen maar gelijk de wekelijkse boodschappen gaan doen. Rond half 7 waren we weer thuis.

Een van de kerstbomen in de Bergsmannsgata.
Een heleboel kerstkransen.
En een heleboel julenisser (kerstkabouters, kerstmannetjes)
 

Trucagefoto
 

Vandaag, zaterdag, had ik een kleine tentoonstelling bij Galleri moCe in Tolga, bij Christel Moen. Daar had ik afgelopen zomer tijdens Olsok ook een kleine tentoonstelling van mijn spullen. We zouden het samen met Kirsti doen, maar die was helaas ziek. Dus hebben we het maar gezellig gemaakt met z'n 2en. Er kwamen helaas maar een paar mensen: de man van Kirsti, Matjo en Tino en de zus van Christel. Volgend jaar beter.

Sneeuw ruimen.
Ons huis in kerstsfeer. Hoog tijd voor een statief, ik had het fototoestel nu op het dak van mijn auto gelegd en dan krijg je dus een schuine foto :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten