Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 9 november 2014

Een gewone week

Vorige week zaterdag werd Peter 57 jaar en was het weer een gezellig Nederlands feestje in Kåsa. Zondag hadden we een lekker dagje thuis. Ik ga de keuken wat gezelliger maken en ben begonnen met een nieuwe hoes voor de leunstoel, die nu nog in de kamer naast de woonkamer staat. De bedoeling is dat de leunstoel straks in de keuken voor de houtkachel komt te staan.

De rest van de week verliep normaal, met yogalessen en koorrepetitie. Woensdagavond was er eerst de meditatiegroep, met 2 klantjes: Matjo en Christel. Er kwam helaas niemand op de yogales. Wat een verschil met een jaar geleden. Ik heb mijn gegevens er eens op na geslagen: vorig jaar september begon met 4-5 klanten tot 8-9 eind september, oktober gemiddeld 10-11 op de woensdagavond en november weer gemiddeld 8-9 klanten. En nu bijna niemand. Het besluit om te stoppen is dus goed geweest. En vanaf komende week werk ik met aanmelding. Als mensen naar de yoga willen woensdagavond, moeten ze zich eerst even aanmelden, want ik ben het een beetje zat om voor de zoveelste keer voor niks naar Tolga te moeten rijden.

Ik ben vorige week begonnen met het maken van kerstdeurhangers. En ik heb er ondertussen al 5 verkocht: 1 aan een Noorse, die binnenkwam om de schilderijen van Kirsti te bekijken, 2 aan Jolande in Hol, die ze op Facebook zag (bedankt Jolande!) en 2 aan Daniëlle (ook jij bedankt!). Ik heb er nog maar 10 bijbesteld voor de kerstmarkten de komende weken: 22 november in Kåsa, 29 november in Tolga, 6 december een kerstutstilling bij Christel en 13 en 14 december Kerstcafé bij Marit Gilleberg.
Verkocht aan Jolande
Verkocht aan Daniëlle
Deze is nog niet verkocht :-)
Loreena had vrijdag na schooltijd een etentje met de klas in de pizzeria in Tynset. Eén van de meiden was jarig en daarom gingen ze daar lekker eten. Loreena had 1 van mijn zelfgemaakte kaarten voor de jarige meegenomen, die erg in de smaak viel.

De zelfgemaakte kaart voor het klasgenootje van Loreena.
Zaterdagochtend was er een Sinterklaasvergadering bij Nico en Ineke in Tolga. Loreena zou eerst Piet zijn, maar omdat ze ook nog een uitvoering heeft met het orkest gaat dat niet door. In plaats daarvan gaat ze meehelpen. De anders zwarte Pieten zijn Jildou, Sverre en Kari. Kari is 1 van mijn trouwste yogaklanten en heeft een Nederlandse stiefmoeder, dus ik ook bekend met Sinterklaas. Het Sinterklaasfeest gaat volgende week zaterdag 15 november plaatsvinden in Vidarheim in Tolga. Tino en ik gaan ook gezellig meehelpen. Matjo gaat dat weekend naar Nederland op bezoek bij Jos en Carla.
De Sinterklaasvergadering: Kari, Eleonie, Loreena en Nico.
Ik heb Loreena afgelopen zaterdag eerst afgezet bij Nico en Ineke en ben daarna eerst naar Tynset gereden om een vaderdagcadeautje voor Matjo te kopen. Vandaag (zondag) is het namelijk vaderdag hier in Noorwegen. Ook heb ik bij de 2ehandswinkel Red Barna 5 houten fotolijstjes van 15x20 cm gekocht: 2 dezelfde en de 3 andere waren verschillend. Ik ga ze oppimpen en daarna de foto's indoen die genomen zijn op Neeltje Jans.

Vandaag (op vaderdag) zijn we naar Koppang geweest. Eerst op bezoek bij Marcel en Marieke, die we al heel lang niet meer gezien en gesproken hadden. Erg gezellig om weer even bij te kletsen. Daarna zijn we naar Gerard en Madeleine gereden, een ander Nederlands stel in Koppang. Marieke had ons bij elkaar gebracht, omdat Madeleine ook een bedrijfje wilde beginnen en Marieke dacht dat het wel een goed idee was om daar met ons over gedachten te wisselen. En dat bleek ook zo te zijn. Leuke luitjes en we hebben er weer een leuk stel kennissen bij!

Afgelopen week heeft het weer lekker gesneeuwd, maar helaas is het vandaag weer begonnen te dooien, dus de weg bij ons voor is een spiegelbaan. 
Zo zag het er begin van de week uit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten