Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 16 november 2013

Yoga, verjaardag en storm.

Afgelopen dinsdag heb ik besloten om te stoppen met de yogaopleiding die ik volg bij Shantibu in Alvdal. Eind juni heb ik financiële steun toegezegd gekregen door de gemeente, maar die hebben tot nu toe nog steeds niks uitgekeerd, ondanks vragen en meer ingeleverde papieren van mijn kant. Ik zou de yogaopleiding van dit geld betalen, maar omdat dat dus nog niet gelukt is, hebben we een schenking gedaan in de vorm van 2 dure kantoorstoelen, die Matjo via zijn werk kon kopen. En omdat oktober zowaar een goed maand was wat de omzet betreft van de yogastudio, kon ik het laatste kwartaal van dit jaar betalen. Volgens de website van Shantibu, en dat hebben ze ook in het begin tegen met gezegd, kon ik zelf kiezen wat ik ze betaalde. Ik heb ze daarom hetzelfde betaald als wat ik van mijn yogaklanten vraag, die naar de groepslessen komen. Maar dat vonden ze toch te weinig. Ik kreeg een niet erg aardige mail van ze, met een hele preek in. Iets wat ik totaal niet van deze mensen had verwacht. Ik heb ze notabene vorige maand nog verteld dat ik gewetensbezwaren kreeg, omdat ik ze nog steeds niets kon geven. Toen werd me gezegd dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Ik heb voor de zekerheid de mail ook aan Matjo laten lezen en die kreeg er ook niet bepaald een positief gevoel bij. Het vertrouwen in deze mensen is bij mij dan ook helemaal weg en dat heb ik bij zo'n soort opleiding wel nodig. Dus heb ik een mail teruggestuurd en daarin gezegd dat ik niet verder met ze wil. Ik kreeg een excuusmail terug, dat het niet de bedoeling was geweest om me te kwetsen en aan te vallen. Maar voor mij hoeft het niet meer.

Over yoga gesproken: ik heb 4 goed bezochte weken gehad, maar nu is de periode voor kerst begonnen en gaat iedereen aan het bakken: taarten, koekjes enz. Dat wordt dan ingevroren tot de kerst. Dus hebben ze geen tijd meer voor yogalessen.
Tot nu toe gaat het grootste gedeelte van de omzet op aan huur. Doordat oktober een goede maand was, kon ik eindelijk weer eens een kleine investering doen in de vorm van de inkoop van yogamatten, om die weer te verkopen. En kon ik Shantibu een bijdrage geven :-). En zo af en toe (1x per maand) kan ik een keer tanken van het geld wat de yogastudio oplevert. Gezien de instelling van de mensen hier, zal het de komende tijd niet veel beter worden. Dus de vraag die ik mezelf nu stel: hoe lang ga ik zo door? Het antwoord hierop heb ik nog niet. Ik vind het lesgeven erg leuk en ik hoef er niet rijk van te worden. Maar een klein beetje overhouden elke maand, al is het maar 100 euro, is toch wel zo leuk. Eerst maar afwachten of ik het huurcontract van de studio tegen hetzelfde bedrag weer voor een half jaar kan verlengen. Is dat niet het geval en willen ze een hoger huurbedrag, dan is de beslissing makkelijk. Dan is het per 31 december einde yogastudio.

Tino en Loreena hebben afgelopen week weer 2 lessen in de Traffikalt grunnkurs (basiscursus verkeer) gehad, ze moeten nog 1 avond praktijk doen en dan mag in ieder geval Tino beginnen met rijlessen. Loreena zal nog even moeten wachten tot ze 16 wordt. Ze vinden de cursus allebei erg interessant en steken er veel van op. Het is alleen een beetje gedoe met het heen en weer rijden. De tijden van de cursus zijn helaas niet op het openbaar vervoer afgestemd, dus taxi Van Liere draait overuren :-). Moet je maar niet in zo'n afgelegen gebied gaan wonen.

Het weer de afgelopen week.
We hebben een paar flinke sneeuwbuien gehad en de temperaturen bleven ook overdag onder nul. Prima weer dus. Gisterenochtend heeft het ook flink gesneeuwd en lag er een laag van zeker 15 cm. Helaas zette gisterenavond de grote dooi in. We hoorden de hele nacht gedruppel van de dooiende sneeuw. Vanochtend was het zelfs 10 graden in de zon! Matjo had voor de zekerheid zijn auto gisteren al bovenaan gezet, want door het dooien wordt het hier één grote ijsvlakte. En dan kun je nog zulke goed banden onder je auto hebben, je komt met geen mogelijkheid boven. De weersverwachtingen voor vanavond en vannacht zijn ook niet best: er woedt een orkaan (windkracht 12) aan de kust en ook hier stormt het nu (19 uur zaterdagavond) behoorlijk. Het schijnt 1 van de ergste stormen te zijn sinds 1992 en tussen 21 en 22 uur vanavond is hij op zijn sterkst. Er zijn berichten dat de stad Bergen aan de kust blank staat en op Facebook worden foto's geplaatst van alle vernielingen, die de orkaan tot nu heeft aangericht.

Vandaag zijn we bij Peter en Ingrid in Kåsa geweest. Peter was 2 weken geleden jarig, maar voelde zich toen nog niet goed genoeg om het te vieren. Dat heeft hij dan ook vandaag gedaan. Het gaat gelukkig stukken beter met hem. Hij ziet er goed uit (20 kilo lichter is echt wel te zien :-)), maar is er nog niet helemaal. Dat heeft nog even tijd nodig. We hebben vanmiddag eerst Danielle opgehaald (Hein was op jacht) en zijn toen over de spiegelgladde wegen naar Kåsa gereden. We hebben er zeker 20 minuten langer overgedaan om begin van de middag naar Kåsa te komen en eind van de middag weer terug naar huis. Onderweg viel de wind nog mee, pas toen we hier thuis aankwamen viel het op dat het toch wel erg hard waaide. Maar goed, we hebben een erg gezellige middag gehad, met lekkere chocoladetaart, die Ingrid had gebakken, en heerlijke wafels, door Peter gebakken. Remco en Eleonie met de kids waren er, en even later viel de familie Ackermans binnen. Ook Dennis was van de partij. Eleonie loopt op het einde van haar zwangerschap, over 2 weken is ze uitgerekend. Spannende tijden dus voor de familie Pijl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten