Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 30 november 2013

Concertweek en kerstsfeer

Eerst was Loreena deze week aan de beurt met het concert voor de ouders van de zangleerlingen van de cultuurschool. Afgelopen maandagavond was dat. Het concert werd gehouden in het muzieklokaal van de school in Tolga. Het begon met een gezamelijk liedje, eerst 1-stemmig en daarna ging het over in 3-stemmig. Er waren 10 zangleerlingen. Dit is een link naar een filmpje hiervan dat op Facebook staat. Ik hoop dat het werkt.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151704592707101&set=vb.733207100&type=2&theater

 En hier nog een foto:
Alle zangleerlingen tijdens het openingsnummer.
 Hierna kon iedereen zijn liedje alleen of met z'n 2en ten gehore brengen. Loreena deed het hartstikke goed, gezien het feit dat ze nog maar een paar maanden bezig is met zangles.

Loreena met haar zanglerares, ze zingt "Love is all around is" van Wet Wet Wet.


Na het concert ben ik met de vader van 1 van de andere leerlingen (Svein Ola Nygjelten), die ook in Sneppen zingt, meegereden naar Os, voor de gezamelijke repetitie van Sneppen met het Os Mannskor. De volgende avond was er een gezamenlijke repetitie in Tolga. Die begon om 19 uur en was om 22.30 uur afgelopen. Dat was dus een lange avond.

In de nacht van woensdag op donderdag is het onverwacht hard gaan sneeuwen. Zo hard, dat we de volgende ochtend het erf bijna niet af konden. Matjo heeft er een half uur over gedaan om het erf af te komen. Sneeuw scheppen en dan proberen of hij de auto bovenaan kreeg. Na 7 pogingen stond hij eindelijk op de weg. Daar was gelukkig al geschoven.


Ik zou tegen tienen Daniëlle ophalen, maar ik heb na 3 pogingen opgegeven. Gelukkig begon Kjell Steinar al snel daarna met het sneeuwfreesen, dus kon ik tegen half 11 alsnog het erf af.

Door deze laag kwam mijn dappere autootje toch echt niet doorheen.
Bij het huisje van Daniëlle en Hein.
Tegen 11 uur arriveerden we alsnog in de werkplaats van Daniëlle en Hein. Hein had die dag een klus in Oslo en had dus de auto mee. Daniëlle en ik hebben nog wat gewerkt aan het kastje en 3 stoeltjes en om 3 uur zijn we weer naar huis gegaan. Er was ondertussen nog wat sneeuw bijgevallen:






Vrijdagmorgen ben ik boodschappen gaan doen en om 4 uur ben ik in mijn lange, zwarte koorkleding naar Malmplassen gereden, waar de ontmoetingsplaats was voor de koorleden. Daarna op het gemakje naar Os, waar we 's avonds het concert hadden. De weg was geschraapt en dat was niet echt goed gebeurt, waardoor het leek alsof je telkens van de ene naar de andere kant van de weg gleed. Gelukkig kwamen we allemaal heelhuids aan bij de kerk van Os. Eerst de generale repetitie, die nogal slecht ging. Gelukkig ging het concert zelf wel goed. Iedereen was tevreden en om 10 uur was ik weer thuis.

Vandaag was het Kerstplein (Juletorget) en het aansteken van de kerstboomlichtjes (Julegrantenning) in Tolga. Loreena moest eerst met het Skolekorps spelen en daarna met een kleine selectie leden van het Tolga-Os Janitsar. Ik heb haar naar Tolga gebracht en ben gezellig gebleven. De mannen zijn eerst naar Tynset gereden en kwamen later ook.

Loreena in het skolekorps.
 

Tijdens het aansteken van de kerstboomlichtjes (gewoon de stekker in het stopcontact steken), speelden de leden van het Janitsar kerstliedjes, terwijl de mensen al zingend rond de kerstboom liepen. Ingrid deed ook gezellig mee, ik heb foto's genomen. Later heb ik wel, samen met Ingrid en 1 van mijn gepensioneerde yogaklantjes, meegezongen.


Een aantal leden van het Janitsar, Loreena staat linksachter.

Het aansteken van de lichten.

Ingrid loopt en zingt gezellig mee.

Wij met z'n 3en zingen en de rest staat lachend toe te kijken.
Hierna zijn we met z'n allen naar de Dølmotunet gelopen, waar er kinderkerstliedjes werden gespeeld en er allemaal Julenisser (kerstkabouters) uit de stal kwamen, die mandarijnen uitdeelden aan alle kinderen.

Kinderkerstliedjes spelen bij de Dølmotunet.
Kerstkabouters.
Matjo met z'n 2 vrouwen.
Het was ondertussen gaan sneeuwen, wat de kerststemming behoorlijk verhoogde. Ik werd er helemaal kersterig van en daar moest Ingrid ontzettend om lachen. Na de Dølmotunet zijn we naar de Vrijwilligerscentrale bij het station gelopen. Daar was een 2e hands kerstmarktje boven en beneden kon je Julegrøt (in melk gekookte rijst met boter, suiker en kaneel) eten. Peter, Ingrid en ik hebben lekker Julegrøt gegeten, terwijl Matjo het bij een bak koffie en de kids het bij een glaasje saft hielden. Erg gezellig, en ondertussen de Nederlandse schaatssprinters nog aangemoedigd, want de tv stond aan. Hierna zijn Peter en Ingrid teruggereden naar Kåsa gereden, Matjo en Tino terug naar Vingelen en zijn Loreena en ik nog naar de expositie in de Julebutikk gegaan en nog even terug naar het kerstplein in Vidarheim. En toen weer terug naar huis. Al met al een gezellige dag!

En nu op naar het kerstconcert morgenavond in Tolga!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten