Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 7 maart 2012

Langlaufuitrusting

Toen we gisterenmiddag thuiskwamen van boodschappen doen, lag er een folder van een sportzaak in Tynset in de brievenbus. Daarin een aanbieding voor langlaufski's en -schoenen voor 1299 kr, omgerekend zo'n 174 euro. Dus ben ik vanochtend maar eens in m'n eentje door sneeuw en stormgeruis naar Tynset gereden en heb voor mezelf een langlaufuitrusting gekocht: skies, schoenen en stokken, totaal 1698 kr. Na 3 dagen heerlijk weer te hebben gehad (zon en rond het vriespunt), is het vandaag uit met de pret: -3, sneeuw en veel wind. Maar dat hield me niet tegen om toch nog even de nieuwe skies uit te proberen. Ik ben naar een punt gereden, waar ik wist dat er een loipe liep. Afgelopen maandagavond is deze nog gebruikt met de maanlichttour. Na eerst wat gemodderd te hebben met de schoen aan de ski te bevestigen, kon ik dan voor het eerst in m'n leven på ski, zoals ze dat hier in Noorwegen zeggen. Ik ben 1x gevallen, dus dat viel mee. Ik kon mezelf in ieder geval met ski's en al weer overeind krijgen. In eerste instantie was het natuurlijk een hoop gehark, maar op een gegeven moment kreeg ik de slag een beetje te pakken. Al met al ben ik een half uurtje bezig geweest, toen was ik compleet buiten adem. Want dat langlaufen is behoorlijk vermoeiend. Dat hadden al verschillende mensen tegen met gezegd, dus ik was voorbereid. Ik vond het erg leuk om te doen en weet wat ik me de komende zomer te doen staat: aan mijn conditie werken! Want volgende jaar wil ik toch wel graag zo'n tocht van een km of 15 doen.

1 opmerking:

  1. Goed zo! Neem van mij aan, de eerste 10 keer is het flink wiebelen, maar volgend seizoen voelt het al vertrouwder en is die tocht zo in te plannen. Neem gewoon rustig de tijd, en zoek eerst de løypes op die niet stijl zijn. (de lysløype in Tolga is wél stijl...)
    De løype naar Rabbængbua in Hodalen, vanaf Hodalen Fjellstua, is erg goed te doen! Kom je daarna even een kopje thee hier halen! ;-)
    groetjes, Eleonie

    BeantwoordenVerwijderen