Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 19 juli 2015

Barbecuefeestjes

Op de zeldzame zomerdagen hier, hebben we tot nu toe al een paar barbecuefeestjes gehad. De 1e lekkere zomerdag was natuurlijk op Ingrids verjaardag. Het weekend daarna waren we uitgenodigd voor een barbecuefeestje bij Hein en Daniëlle. Omdat haar ouders, zus en neefje er waren en omdat ze 18 jaar getrouwd waren. Er waren zowel Nederlanders als Noren uitgenodigd en het was weer een geslaagd feestje. Met dank aan Ingrid voor de foto.


Voordat we naar Hein en Daniëlle gingen, zijn Matjo en ik 's ochtends naar 20 km zuidelijk van Alvdal gereden, naar de Jutulhogget. Dit is de grootste canyon van Europa. We zijn naar 2 uitzichtspunten gereden en gelopen:



























Daarna zijn we doorgereden naar Rendalen en van Rendalen via de plaatsjes Unset en Tylldalen terug naar Tynset en Vingelen. We zagen nog een wegwijzer naar een waterval, dus besloten die kant op te rijden. We moesten 20 kr tol betalen, om daarna over een superslecht weggetje naar de waterval te kunnen hobbelen. Daar aangekomen zag ik een bordje met pijl dat er een pad ging richting de waterval. Leuk! Dus niet, want het pad was overwoekerd met metershoge brandnetels. Dat werd dus een foto van afstand van de waterval.

De Tron van een andere kant. Deze berg zien we als we het raam bij ons thuis uitkijken.

Nekfossen, van een afstandje.



Het pad naar de waterval.

Het hobbelige weggetje naar de waterval.
In de week die volgde, kregen we Steven en Annelie te logeren, omdat Remco, Eleonie en Silje een paar dagen weg moesten. Ze waren net terug van vakantie uit Nederland en zowel Steven als Annelie hadden geen zin om weer een uur of 6 in de auto te moeten zitten.

Loreena had een mooie vlecht in Annelie's haar gemaakt.

Tijdens wandeling met de hond.


Het was helaas koud en het waaide stevig.

Tino en Lurru zijn beste maatjes.

Annelie was in slaap gevallen op de bank.


Het volgende barbecuefeest was precies een week later, op 12 juli. Dit keer bij Aleida, die het feest georganiseerd had omdat Joel klaar was met de ungdomskole en toegelaten was op de VGS in Tynset en omdat Yannick zijn bachelor had gehaald. Ook nu weer een mooie zomerdag en een zeer geslaagd, gezellig feest!













Tussendoor ben ik lekker rond het huis bezig geweest om het gezellig te maken. Via een Noorse vriendin kon ik voor een prikkie gordijnen en een bistrosetje overnemen. Het bistrosetje staat nu gezellig te wezen bij de voordeur.























Ik had meegedaan aan een like en deel actie op Facebook van een bouwwinkel in Røros. Je kon een mooie verstelbare tuinstoel winnen en ik dacht, wie niet waagt, wie niet wint. Laat ik hem nu toch gewonnen hebben! Dus ben ik afgelopen maandag met Tino en Loreena naar Røros gereden om hem op te halen:

Afgelopen vrijdag is Olsok weer begonnen, het jaarlijkse zomerfeest. Het is de viering van de sterfdag van Olav de Heilige, die op 29 juli 1030 stierf in de strijd bij Stikkelstad. Hij was koning van Noorwegen van 1015 tot 1028 en werd heilig verklaard in 1031. Dit jaar was er voor het eerst een officiële opening in Tolga. Deze werd gehouden op Hamran, de plaats waar de skischansen staan. Loreena wilde er graag heen. Ik heb eerst mijn fritidskontakt Otto ophaald en daarna zijn we met z'n 3en naar Hamran gereden. Het familieorkest Hulbækmo/Frederiksen zorgde voor de muzikale omlijsting en zoals altijd was het weer een genoegen om hen te horen en zien spelen:




Familieorkest Hulbækmo/Jakobsen

Uitzicht vanaf 1 van de skischansen over Tolga.
Na de opening is Otto naar huis gegaan en hebben Loreena en ik de galleriewandeling gedaan, een samenwerking tussen de 3 gallerijen van Tolga. De 1e gallerie was die van Kari Gjelten. Bij haar heb ik in 2013 bij Olsok een tentoonstelling gehad van mijn mandalatekeningen. Daarna was Gallerie moCen aan de beurt, de minigallerie van Christel Moen. Bij haar was ik vorig jaar stuntutstiller en ook dit jaar ben ik dat weer, om precies te zijn op donderdag 23 juli van 12 tot 17 uur. En als laatste was Gallerie TØYSentralen aan de beurt. De galleriehoudster Helga Storbekken vond het erg gezellig dat we ook langskwamen en nodigde ons spontaan uit om ook aanwezig te zijn op haar jaarlijkse zomerbarbecue in de tuin van de gallerie. 

Loreena kletst met Henriëtte, die ook in Sneppen zingt.

Galleriehoudster Kari, die een trui aan had van een haakkunstenares, die haar kleding in de gallerie tentoonstelde.

Henriëtte droeg ook een kunstwerk.

Haakkunstwerk en schilderijen van Kari.

Minigallerie moCen met Christel.

TØYSentralen.


Loreena met Ineke.

Gezellige barbecue in de tuin, met Loreena, Nico en Ineke, Magnar Storbekken (met pet) en Ingrid Eide.

Er werd gezellig gitaar gespeeld door de man van Helga en Hans Fredrik Jakobsen (die van het familieorkest).
Nu nog 2 daagjes werken in de bloementent (maandag en woensdag) en dan nog 2 keer fritidskontakt (maandagmiddag en vrijdagmiddag). Donderdag van 12 tot 17 uur bij Christel met mijn mandalatekeningen en dan vertrekken we zondag de 26e voor 2,5 week naar Nederland.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten