Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 24 mei 2015

Feestjes en werken

Vrijdag 15 mei gaven Nico en Ineke een feestje ter gelegenheid van hun 45-jarig huwelijk. Ik heb tot 16 uur gewerkt, toen naar huis om te verkleden en even te relaxen en toen weer richting Tolga, naar het huis van Nico en Ineke. Het was weer een gezellige volle bak met alleen maar Nederlanders. Tino en Silje hadden het ook erg gezellig samen:




















Nico had buiten op de veranda 2 barbecues aangestoken:


En verder was het gewoon weer erg gezellig:


De week daarop had ik maandagavond een prive yogales bij Vigdis. Ook Danielle was van de partij. De bedoeling is dit vaker te doen. Woensdagmorgen was de laatste yogales van de 60+ dames in Tynset voor de zomer. En verder veel gewerkt in de bloementent: 4 dagen afgelopen week. Loreena heeft afgelopen zaterdag meegewerkt namens Sneppen met de dugnad in de Sætershallen. Omdat ik moest werken, kon ik helaas niet meedoen. Ik heb dan ook mijn steentje bijgedragen door het maken van wafelbeslag. Er was een veiling in de Sætershallen (die elk jaar terugkomt) en elk jaar zorgt Sneppen voor de verkoop van eten (gebak, wafels en broodjes met pølse) en drinken. Zo verdienen we weer wat bij voor de koorkas.

Vandaag (1e Pinksteren) was er weer een feestje. Dit keer ter gelegenheid van de 10e verjaardag van Steven en nog een beetje van Eleonie. Ook nu weer een gezellige middag met allemaal Nederlanders. Noren komen liever niet, als de kamer vol met Nederlanders zit. Veel te veel lawaai :-)

Matjo is afgelopen donderdag op sollicitatiegesprek geweest in Rødberg bij de Uvdal Maskinefabrikk. Het gesprek is heel goed verlopen, hij moest er om 9 uur zijn en stond pas om half 1 weer buiten, na o.a. een lunch in de bedrijfskantine. Matjo is woensdagmiddag al naar Rødberg vertrokken en heeft daar overnacht. Donderdagavond was hij weer terug. Komende week horen we of hij wordt aangenomen of niet. Spannend weer. Als deze baan doorgaat, betekend dat dat we die kant op gaan verhuizen. Loreena zal dan op kamers gaan in Tolga of Tynset, Tino blijft gewoon in Alvdal. Ik ben vorige week voor de zekerheid nog even langs geweest bij de school van Loreena om daar een adviseur om inlichtingen te vragen. Hij vertelde dat het geen enkel probleem is, dat Loreena daar op school blijft. Omdat ze het goed naar haar zin heeft daar, wil de school ook alle medewerking verlenen. Maar goed, het blijft nog even afwachten.

Rødberg
Numedal, waar het plaatsje Rødberg in ligt.
 

Nu nog even een paar dagen vrij, even bijkomen van het werken. En dan van woensdag t/m zaterdag weer werken. Hopelijk moet ik niet naar Røros of Tolga, maar kan ik gewoon in Tynset in de tent werken. Als ik naar Røros of Tolga moet, zijn de dagen nog langer en ik vind van 10 tot 17 uur, 4 dagen per week, op dit moment even lang genoeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten