Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 9 april 2015

Paasvakantie en na de Paasvakantie

We waren bij gebleven bij dinsdagavond 31 maart. Ik zou Matjo en Loreena op gaan halen van Gardermoen, maar omdat er weer vertraging was, was het onduidelijk wanneer ze aan zouden komen. Ik ben om 21 uur vertrokken en ik was net weg, toen ik een smsje kreeg dat ze om 22.50 uur zouden vertrekken. Gelukkig is de E16, de snelweg langs het Mjøsameer, een eind klaar. Van de 22 km is alleen de laatste 4 km nog niet af. De overige 18 km was veranderd in een luxe 4-baans weg (die zie je niet zoveel in Noorwegen :-) ) met 2 tunnels. Dus ik kon lekker doorrijden en was dan ook om kwart over 1 op Gardermoen. Ik hoefde maar 2 minuten te wachten en toen kwamen Matjo en Loreena er al aan. Matjo heeft terug gereden, terwijl ik probeerde om op de achterbank wat te slapen. Om half 6 waren we thuis, nog even 2,5 uur mijn bedje in en om kwart over 9 weer in de auto richting Tynset voor een yogales. Woensdagmiddag kwam dan ook de man met de hamer langs :-)

Donderdagochtend zijn Tino en ik gaan langlaufen op Olaberget. Tino had het 2x op school gedaan met de klas en had de smaak te pakken. Hij deed de lange ronde en ik ben bijna halverwege terug gegaan.



Donderdagmiddag begon ik heerlijk te snotteren en dicht te zitten en vrijdagochtend had ik vreselijke spierpijn van het langlaufen. De hele vrijdag vrij weinig gedaan, want echt in vorm was ik niet bepaald.

Zondagochtend hebben Matjo, Loreena en ik een heerlijk Paasontbijt gemaakt. Matjo zorgde voor versgebakken harde broodjes, Loreena voor versgebakken chocoladecroissants en ik voor verse smoothies. Alleen Tino vond het allemaal maar niks. Stom gedoe, zo'n gezamenlijk Paasontbijt.



Tino besloot in de Paasvakantie dat hij maar eens wat minder achter de pc moest gaan zitten en ging lekker legpuzzels zitten maken, onder het genot van een muziekje.


Maandag 2e Pasen zijn we 's middags gezellig bij Peter en Ingrid langs geweest. Maandagavond heeft Matjo Tino weer terug naar Alvdal gebracht. Op de terugweg op de weg naar Vingelen stonden 2 grote elanden.

En dinsdag begon het gewone leven weer. Ik ben druk bezig met het voorbereiden van de yogaworkshops voor volgende week woensdagavond in Glåmos en zaterdag in Sømådalen. Daarnaast ook voorbereidingen voor het lenteconcert van Sneppen op 26 april. Matjo heeft a.s. vrijdag een sollicitatiegesprek bij de spoorwegen. Ik ben overigens afgewezen voor de functie bij het Tynset hotel. Ik heb nu contact opgenomen met iemand bij de gemeente die over de støttekontakten gaat, op advies van Ingrid. Volgende week neemt hij contact met me op om af te spreken om even te praten wat het inhoudt støttekontakt te zijn. Een støttekontakt is iemand die mensen die daar behoefte aan hebben, helpt met bijv. boodschappen, met sociaal contact, begeleiden naar de dokter enz.

We hebben in de Paasvakantie al flink wat tuinplantjes en groente voorgezaait in bakjes en er komt al behoorlijk wat op. Overdag zijn de temperaturen nu behoorlijk boven nul, 's nachts kan het nog licht vriezen. De weg bij ons veranderd overdag in een heerlijke modderpoel.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten