Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 15 maart 2015

Zeeuws meisje in Noorwegen


Zondag 8 maart zijn we 's middags op bezoek geweest bij Ger en Gerda in Holtålen. Paul en Heleen en de kids waren er ook en het werd een gezellige middag. Toen we wegreden vanuit Vingelen was het mooi weer, maar in Holtålen heeft het de hele middag geregend.

Maandag had ik dan het sollicitatiegesprek bij Tynset Hotel. Het gesprek ging op zich wel goed, maar ik kreeg de indruk dat ze mijn noors nog niet goed genoeg vond om goed te kunnen functioneren in een zakenhotel. Tynset Hotel is een hotel dat zich richt op zakenmensen en niet zozeer op toeristen. En het zijn over het algemeen Noorse zakenmensen, die het hotel bezoeken. Ook wilde ze graag Noorse referenties. Ja, dat gaat een beetje moeilijk, als je nog niet bij een Noorse werkgever hebt gewerkt. Ik verwacht dan ook geen vervolg op dit gesprek. Na afloop ben ik even op de koffie geweest bij Aud Mary en Magnar. Die gaven aan dat ik hen wel op kon geven als referentie, gezien het feit dat ik vorig jaar zomer met hen heb samengewerkt tijdens de plantenverkoop in Tynset. Over de plantenverkoop gesproken, ik kreeg donderdag een telefoontje van Tor Arne, de baas van de plantenverkoop, met de vraag of ik weer wilde komen. Het gaat om minstens 3 dagen per week. Misschien wel meer. Hij vroeg of ik toevallig een BE-rijbewijs had. Helaas, dat heb ik niet.

Dinsdagavond was het jaarvergadering van het koor. Tijdens de jaarvergadering worden er ook nieuwe bestuursleden gekozen. Ik heb de afgelopen 2 jaar in de kiescommissie gezeten. De kiescommissie zorgt voor nieuwe bestuursleden, dus de afgelopen weken heb ik samen met Liv Bjørnstad (het andere lid in de kiescommissie) alle leden afgegaan om te vragen of ze in het bestuur wilden. We hebben welgeteld 1 lid bereid gevonden. De voorzitster trad ook af, maar er was niemand die die functie wilde. Dus heb ik me maar kandidaat gesteld en ben dan ook afgelopen dinsdagavond unaniem gekozen tot voorzitster van Sneppen koor.

Loreena had afgelopen donderdag een concert met haar klas. We zijn er dit keer niet naar toe geweest, maar het volgende concert zijn we weer van de partij. We hadden er waarschijnlijk niets van verstaan, want alles was in Røros dialect. Vrijdag is ze met de klas naar de Vinterfestspille in Røros geweest. Tijdens deze dagen worden er op allerlei locaties in Røros concerten gegeven. Toen Matjo nog bij SBSeating werkte, werd er ook wel eens een concert in de transporthal gegeven en zijn we daar toen ook naar toe geweest.



Vorig jaar heb ik meegewerkt aan een stukje in een Zeeuwse krant dat ging over Zeeuwen die geëmigreerd waren. Deze krantenstukjes krijgen nu een vervolg. Ik kreeg een mail van de journaliste, die toen al die stukjes heeft geschreven, dat er een uitgever is die een boek wil uitgeven hierover. En ze wilde graag mijn stukje er ook in hebben, maar dan aangevuld met nog meer info en foto's. Een foto die ze er heel graag in wilde hebben, is een foto van mij in Zeeuwse klederdracht in een Noorse omgeving. Dus daar zijn we vandaag (zondag) mee aan de slag gegaan. Ook gelijk een foto gemaakt van het hele gezin voor het huis, met behulp van statief en zelfontspanner.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten