Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 7 maart 2015

Meidenavond en banenjacht

De afgelopen weken verliepen rustig, met de gebruikelijke activiteiten zoals koorrepetities en yogalessen.

Donderdagavond 26 februari had ik een ontmoeting met de Bygdekvinnelag in Hodalen, waar ik een miniyogales heb gegeven. De meeste dames vonden het erg leuk om op deze manier met yoga kennis te maken en ik heb inmiddels de vraag gekregen of het mogelijk is om in de herfst een yogacursus te geven in Hodalen.

Afgelopen donderdag ben ik naar de Jobbmesse in Røros geweest. Dit is een banenbeurs, georganiseerd door de NAV (Noorse arbeidsbureau), waar verschillende bedrijven zich presenteren. Er waren in totaal 17 bedrijven, maar ze hadden niet allemaal vacatures. Ik heb bij een aantal bedrijven mijn CV achter gelaten. Voordat ik naar Røros ben gereden, ben ik eerst naar Tynset Hotel gereden. Daar hebben ze namelijk een vacature voor receptioniste/hotelmedewerker, waar ik op gesolliciteerd heb. Gudrun Bakken van de Vrijwilligcentrale heeft me geholpen met de brief en donderdag heb ik hem persoonlijk afgeleverd. En vanochtend zag ik in mijn mailbox een mail, waarin ik uitgenodigd ben voor een gesprek a.s. maandag 13.00 uur! Over snel gesproken! Super spannend natuurlijk.

Vorige week zondagmiddag hebben we Matjo zijn verjaardag gevierd, een gezellige middag met bezoek van Nico, Ineke, Miranda en de kids, Linda en Andre en de kids en Hein en Danielle. Ingrid, Peter en Aleida waren niet lekker en komen hopelijk een andere keer. Dinsdag eind van de middag zijn we naar de verjaardag van Annelie geweest in Hodalen en daarna zijn Loreena en ik natuurlijk weer naar de koorrepetitie geweest. Loreena heeft besloten het Noorse Kampioenschap voor orkesten dit jaar over te slaan, wegens gebrek aan energie. Daardoor kan ze nu wel meedoen met het concert van Sneppen 21 maart a.s. in Røros.

Gisterenavond hadden we een meidenavond. Aleida, Linda, Loreena en ik zijn naar de film 50 shades of Grey geweest. Eerst zijn we bij Linda gaan eten, ze had nasi klaargemaakt. Daarna naar de film en na afloop weer terug naar Linda, waar we uitgebreid hebben zitten kletsen. Een echte meidenavond dus, die wat mij betreft voor herhaling vatbaar is.

Vandaag (zaterdag) wilden we eigenlijk gaan skieën, maar het waait zo hard, dat we dat niet zagen zitten. Het weer is verder wel mooi, met veel zon en 8 graden boven nul in de zon. We zijn begonnen met de veranda sneeuwvrij te maken, en Lurru mocht zowaar voor het eerst even los lopen. Over Lurru gesproken: het gaat supergoed! De poezen Luna, Adiza en Sammy zijn al helemaal aan hem gewend, Schuddekop kost wat meer tijd, maar dat gaat ook steeds beter. Lurru is een echte knuffel en is inmiddels helemaal gewend bij ons.

Gezellig op de bank met Lurru en Sammy. 
Hoog tijd dat er een paadje gegraven wordt richting de veranda :-)
Loreena en Matjo aan het werk onder het toeziend oog van Lurru.



Lurru

Geen opmerkingen:

Een reactie posten