Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zondag 18 januari 2015

Trondheim

Vrijdagmiddag zijn we eerst boodschappen gaan doen in Tynset, waar we Nico en Ineke bij de Europris tegenkwamen. Het was niet de 1e keer dat ik ze zag deze week, afgelopen maandag ben ik nog even bij ze op de koffie geweest. We hadden toen om half 10 een afspraak bij de NAV. Matjo en ik reden allebei in ons eigen auto naar Tolga, want Matjo moest daarna weer naar de garage in Tynset, want er was weer eens wat met de auto. Dat heb je als je een Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd auto hebt. Ik zou naar de bibliotheek gaan, maar die was pas om 11 uur open en het was nog maar 10 uur. Dus besloot ik om spontaan bij Nico en Ineke aan te bellen en was ik dus pas om half 12 bij de bibliotheek :-)
Maar dat even tussendoor. Vrijdag kwamen we Nico en Ineke tegen bij de Europris en we vertelden dat we die middag naar Trondheim zouden gaan, omdat Matjo de volgende dag de Bergenstest daar moest doen. Ze vertelden dat Tonny en Miranda met hun dochters Maan en Ylva ook in Trondheim waren dit weekend. Voor degenen die nu denken: wat hebben Nico en Ineke met Tonny en Miranda te maken? Nico en Ineke zijn de ouders van Tonny. Goh, zeiden we toen tegen elkaar, het zou wel heel toevallig zijn als ik die zaterdag tijdens het winkelen tegen het lijf zou lopen.

Rond 3 uur zijn we met z'n vieren (Tino en Loreena waren klaar met school en konden met ons mee terug) weer naar huis gereden. De kids hebben alle boodschappen opgeruimd en wij hebben onze koffers gepakt en zijn naar Trondheim vertrokken, waar we tegen zevenen aankwamen. Hoe dichter we bij Trondheim kwamen, hoe minder sneeuw er lag. We hadden een hotel geboekt en wie stonden daar zich in te checken toen wij het hotel binnenkwamen? Juist, Tonny, Miranda Maan en Ylva. Nou ja!! Miranda had een tafel gereserveerd in een sushirestaurant en vroeg of we zin hadden om mee te gaan. Wel ja, waarom niet? Het was maar goed dat ze gereserveerd had, want het restaurant zat behoorlijk vol. Het eten was lekker en we hebben dan ook een gezellige avond gehad.

In het Sushirestaurant, foto genomen door Tonny.
De volgende dag waren we tegen acht uur in de ontbijtzaal, want Matjo moest zich om 8.45 uur melden in een ander hotel waar het examen gehouden werd. Ik heb na het ontbijt nog even wat zitten lezen en om half 10 heb ik uitgecheckt en ben ik het centrum in gegaan. Het hotel lag overigens ook in het centrum. Ik had de Fretex (2de handswinkel) en de Panduro Hobby op mijn lijstje staan. In beide winkels ben ik geslaagd, dus ik kan weer lekker aan de slag met voorwerpen oppimpen. Ik heb mijn rolkoffer, waar al mijn aankopen in zaten, even naar de auto gebracht en besloot toen op zoek te gaan naar een nieuwe winterjas, want de rits van mijn huidige winterjas begon kapot te gaan. Het was overal volop uitverkoop, dus ik zou voor niet al teveel geld een goede winterjas moeten kunnen kopen. Drie keer raden wie ik tegenkwam in de 2e winkel waar ik ging kijken? Juist, de familie Ackerman. Miranda vond het erg gezellig en vroeg of ik zin had met hun mee verder te winkelen. Dat leek mij ook wel zo gezellig, want van 10 tot 3 uur in je eentje is alleen het eerste uur leuk. Ik vond mijn winterjas bij de BikBok voor 300 kroontjes. Om half 2 zijn we wat gaan drinken en even uit gaan rusten van al dat geslenter en daarna hebben we afscheid genomen. Matjo was even na drieën klaar. De test was moeilijk geweest en hij had geen idee hoe hij het gedaan had. 3 maart hoort hij de uitslag. Het was inmiddels behoorlijk door gaan regenen (even wennen hoor, hier regent het al niet meer sinds november, hier sneeuwt het). Al met al ben ik blij dat ik niet in een stad woon, wat een herrie van dat verkeer en wat een troosteloze indruk met die regen en 2 graden boven nul. Gelukkig waren er nog de duizenden lichtjes in de bomen in de winkelstraat, dat gaf nog enige gezelligheid. Aangezien ik mijn fototoestel vergeten was, heb ik onderstaande foto van het internet geplukt:

De Nordre gata in Trondheim.
We zijn rond 4 uur weer weggereden uit Trondheim en onderweg daalde de temperatuur onder het nulpunt en ging de regen over in sneeuw. Thuis was het -7 en het had ook gesneeuwd. Tino en Loreena hadden zich prima vermaakt en het huis was geen puinhoop toen we thuiskwamen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten