Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

donderdag 21 augustus 2014

Weer naar school

Voor het zover was, had ik eerst nog een bijeenkomst van de Bygdekvinnelag afgelopen zaterdag. Die werd dit keer gehouden op een zomerboerderij van 1 van de leden. Er was een mevrouw uit Trysil, die kwam vertellen wat we allemaal met de vele in het wild groeiende bessen hier in de omgeving konden doen. Ze had allerlei heerlijks klaargemaakt met natuurlijk allerlei soorten bessen als hoofdingrediënt. Met dank aan Britt Vingelsgaard voor de foto's.

Salades met wilde framboos en blauwe bessen.
Een aantal leden van de bygdekvinnelag
Gedeelte van de zomerboerderij

Zondag heeft Matjo Tino weer naar Alvdal gebracht. Tino heeft dezelfde kamer als vorig jaar. Hoe het hem deze week tot nu toe vergaan is, weet ik niet, want we hebben nog geen contact met hem gehad. We hebben hem wel een paar berichtjes via Facebook gestuurd en een sms, maar daar heeft hij nog niet op gereageerd. Geen bericht is goed bericht zegt mijn moeder altijd.

Maandag was het de 1e schooldag voor Loreena op de videregående in Tynset. De school begint om 8 uur en ze werd om 5 voor half 7 al met de taxi opgehaald. Dat is wel erg vroeg, vonden we, maar het kon niet anders, want er waren niet meer taxi's beschikbaar. Zij was de 1e op de route en daarna werden er nog 3 opgehaald. Ook dinsdag was dit het geval en toen hebben we besloten om haar 's ochtends maar even naar Vingelen te brengen waar ze de bus van 7.15 uur kan pakken. Van ons huis naar Tynset is het een half  uurtje met de auto, terwijl Loreena met taxi en bus anderhalf uur onderweg was.

De geluiden die ze tot nu toe laat horen zijn erg positief. Ze gaat de muziekopleiding doen, dus dat betekent naast de vakken Noors, Engels, Nederlands (als 2e vreemde taal), wiskunde en naturfag (combinatie van natuurkunde, biologie en aardrijkskunde), heel veel muziek. Muziektheorie, haar hoofdvak is f-hoorn, daarnaast de bijvakken piano, gitaar en zang. Geweldig lijkt me dat, zo'n opleiding. Iedereen is elkaar nu nog een beetje aan het aftasten, maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen met Loreena.

Verder hebben we deze week 2 keer bezoek gehad van Nederlandse vakantiegangers. De 1e keer was afgelopen dinsdag, toen Marina en Han langs kwamen. Ik kende Marina alleen via Facebook en onze wederzijdse vriendin Liane en had haar dus nog nooit in het echt ontmoet. Maar het klikte meteen en het werd een gezellig diner. We raakten niet uitgepraat. Nu speelt het feit dat ook zij Zeeuwen zijn, ook vast wel mee :-)
De volgende dag, woensdag, kregen we bezoek van Charlie en Rianne met hun 2 zoontjes. Rianne ken ik van de Noorse les in België. Ik ben met hen blauwe bessen gaan plukken in Olaberget, zon kleine 3 km bij ons vandaan. Ik had dinsdagochtend ook al bessen geplukt, dus ik kan lekker aan de slag om weer lekkere blauwe bessenjam te gaan maken. Toen we weer thuis waren, heb ik wafels gebakken en ze zijn rond half 5 weer terug naar de camping gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten