Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 2 augustus 2014

Bezoek uit Nederland

Donderdag 24 juli rond 16 uur ´s middags arriveerden mijn moeder en Henk met de camper. Tino en ik waren net gaan werken (poetsen in het gezondheidscentrum), dus dat was een leuk thuiskomen voor ons!
Vrijdagochtend ben ik Vidarheim gaan schoonmaken. Aangezien het Olsokfestival die avond begon, met premiere van de jaarlijkse Olsokrevu, waren de mensen van de revu ook al vroeg aanwezig en ben ik na anderhalf uur gestopt met poetsen.

Zaterdag zijn we met z'n allen, in 2 auto's, naar Rausjodalen Meieri gereden (http://www.rausjodalen.no/). Dat is een oud kaasfabriekje midden in de bergen, waar vroeger o.a. Sweitzerost (Zwitsere kaas) werd gemaakt. De laatste 13 km ging over een smal grindweggetje, met hier en daar een uitsparing in de weg voor het geval er een tegenligger aankwam. Het was mooi weer, dus we hebben buiten lekker koffie gedronken. Matjo en ik hebben ons door de beheerder het verhaal van de meieri laten vertellen, erg interessant!

Rausjødalen Meieri



Gezellig, zo'n loslopende geitebok
De meieri van boven af.



Daarna zijn we naar Tolga gereden. Onderweg hadden we een flinke hoosbui met onweer, maar in Tolga was het gelukkig droog. Het was de jaarlijkse Olsok marktdag, dus het was heel erg druk in Tolga. We zijn eerst lekker een versgebakken stroopwafel gaan eten op het terras bij de werkplaats van Hein en Daniëlle. Daarna nog wat boodschappen gedaan voor de barbecue van zondag. Ik heb het nog nooit zo druk meegemaakt in de supermarkt!
Nederlandse versgebakken stroopwafels bij Hein en Daniëlle
Fiets versierd door de bygdekvinnelag van Tolga.

Zondag had ik nog een repetitie met Sneppen koor van 10 tot 14 uur voor de uitvoering van 1 augustus. Het ging erg slecht, de dirigente was soms de wanhoop nabij. 's Avonds hebben we lekker gebarbecued op de veranda. We boften, want 's middags hadden we wat regenbuien, maar 's avonds was het weer opgeklaard.
Maandagochtend ben ik weer gaan poetsen in Vidarheim. Matjo is eerst naar de yogastudio gegaan om Tai chi en Qiqong oefeningen door te nemen (voor de lessen die  hij vanaf september gaat geven) en is me daarna komen helpen. 's Middags ben ik met moeders, Henk en Tino naar Vingelen gereden. We hebben eerst het kerkje van Vingelen bekeken en zijn daarna naar de rommelmarkt in Bunåva gegaan, waar ik nog fotolijstjes en bloempotjes voor een zeer zacht prijsje heb kunnen kopen. Daar kan ik weer lekker mee aan de slag. Daarna zijn we naar Tolga gereden en hebben daar de kerk bekeken en de oude brug.

Dinsdag zijn we naar Røros gegaan. Loreena had dugnad in de tent van Tolga-Os Janitsar. We hebben lekkere wafels gegeten bij Molly's café, op de binnenplaats van de Apotekersgården. Aangezien mijn auto in Tolga stond (ik had Loreena naar Tolga gebracht en ben daarna opgepikt door Matjo), ben ik nog even langs de galerieën van Kari en Christel gegaan. Bij Christel heb ik a.s. zondag 3 augustus een tentoonstelling met o.a. een aantal mandaletekeningen.

In de Kerkstraat (Kirkegate) in Røros.



Op de binnenplaats van Molly's garden.
Foto's nemen van het mijngebied in Røros.
De tent van Tolga-Os Janitsar, waar Loreena dugnad had.
De serveersters.



Woensdag weer poetsen in Vidarheim, want de revu was nu afgelopen. Ook nu hielp Matjo weer mee, zodat we weer bijtijds klaar waren. 's Avonds voor het laatst gepoets in het gezondheidscentrum. De laatste fysiotherapeut ging ook op vakantie, dus donderdag en vrijdag was er niemand meer daar en hoefde ik dus ook niet meer schoon te maken. Alleen de technische dienst moest nog.

Donderdagmiddag om 3 uur weer een repetitie met het koor, gelukkig ging het al wat beter. We hadden nu ook het licht en geluid erbij. 's Avonds de generale repetitie, die weer wat beter ging dan de repetitie 's middags. En vrijdag waren dan eindelijk de uitvoering. Ma, Henk, Matjo en Loreena zijn komen kijken en vonden het erg leuk. En zij waren niet de enigen die het leuk vonden. We hadden beide keren een volle zaal en kregen na afloop van het publiek zeer positieve commentaren. We hadden kleding aan uit de jaren 40-50 en het was niet alleen zingen, maar er kwam ook wat toneelspelen bij te pas.

De voorstelling "Langs med Glåmen" van Sneppen koor.


En toen was het zaterdag en zijn ma en Henk weer vertrokken richting Nederland. Ze zijn rond half 11 weggereden. We kunnen weer terugkijken op een gezellige week!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten