Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

zaterdag 9 augustus 2014

Harrytur naar Idre

Ik was vorige keer vergeten te vertellen, dat Tino tijdens de Olsokweek op woensdagavond nog naar een feest in Tolga is geweest. Het feest was in de Dølmotunet en er kwamen 2 bands spelen. Hij is er tegen 9 uur 's avonds naar toe gefietst. Er waren een aantal klasgenoten uit zijn 10e klas, waar hij even mee heeft staan praten en leerlingen van Storsteigen, die hij kende. Tegen 1 uur is hij weer terug naar huis gefietst, want zijn noors was op, zoals hij de volgende ochtend tegen me zei. Onderweg reed een klasgenoot van hem langs met de auto en die heeft hem een lift naar huis gegeven. Al met al heeft hij het wel naar zijn zin gehad, geloof ik. Verder kregen we vorige week ook bericht dat hij weer toegelaten is op het internaat, dus dat is ook weer allemaal geregeld. Hij heeft geluk gehad, want er waren ook op Storsteigen heel veel aanmeldingen dit jaar voor de 1e klas. Blijkbaar is 1998 een vruchtbaar jaar geweest :-)

Afgelopen zondag had ik nog een tentoonstelling in Christel Moen haar kleine galerie in Tolga met mijn mandalatekeningen. Ik had ook wat andere spullen meegenomen zoals kaarsen en een paar fotolijstjes, die ik bewerkt had met servetten. Het was een regenachtige dag, dus veel mensen kwamen er niet. Maar er kwam wel iemand van het plaatselijke blad Hattil. Ze heeft een foto genomen van Christel en mij met de mandalatekeningen en kaarsen op de achtergrond, dus dat is weer een beetje gratis reclame.

Ik heb vanaf afgelopen zondag behoorlijk last van mijn rug. Blijkbaar is de combinatie van poetsen en dweilen in Vidarheim en het Helsesenter en het vele staan tijdens de koorrepetities de afgelopen 2 weken iets teveel geweest. Mijn onderrug was zondag helemaal verkrampt en ik kon nauwelijks lopen van de pijn. Dus dat was noodgedwongen een weekje rustig aan doen. Gelukkig is de ergste pijn weer verdwenen en kan ik inmiddels weer uit de kant.

Afgelopen donderdag zijn we naar Idre in Zweden gereden. Ik vond de sfeer in Idre prettiger dan in Funnasdalen. We zijn eerst naar de Systembolaget (de Zweedse Vinmonopolet) geweest, waar we geholpen werden door een alleraardigste jongedame. Aangezien mijn moeder en Henk een pak wijn hadden meegenomen, hebben we dat niet meegenomen. Maar wel allerlei ander lekkers :-) Daarna naar de ICA, die stukken ruimer was opgezet dan de ICA in Funnasdalen. Vervolgens zijn we de Idrefjell opgereden, waar we een hele groep rendieren tegenkwamen. Dat waren dus weer even wat fotomomentjes.








En vervolgens zijn we weer terug naar Noorwegen gereden. Op de terugweg zijn we even bij Femke langs geweest. Ze had die ochtend Peter en Ingrid naar het vliegveld in Røros gebracht. Die zijn nu een weekje in Nederland. We hadden Goudakaas voor haar meegenomen en we kregen een bakje met verse eitjes mee terug. Goede ruil.

Nu nog een week en dan gaan de scholen weer beginnen. Begin september hoop ik weer met de yogalessen te beginnen, dus de komende weken maar wat voorbereiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten