Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 7 maart 2014

1e week na de wintervakantie

Ja, dat viel weer even tegen afgelopen maandag om om 7 uur mijn bed weer uit te moeten rollen, na 2 weken lekker uitslapen.

Ik had afgelopen maandag weer de normale yogalessen: 's morgens de 3 gepensioneerde dames (mijn vaste klantjes) en 's avonds de gewone yogales.

Dinsdagochtend ben ik naar Tynset gereden om bij bakkerij Waagans een gesprek te hebben met Stephanie Buron. Stephie komt oorspronkelijk uit Duitsland en woont hier nu 5 jaar in Tolga. Ze is de bedrijfsleider van Renholdingsbehov, een schoonmaakbedrijf in Tynset en ik heb haar gevraagd of ze niet voor 4 uur in de week een baantje voor me heeft. Voorlopig niet, maar wel invalwerk. In april kan ik 2 weken, 4 uur per week, invallen voor iemand die o.a. in Vingelen de Coop en de bouwmarkt schoonmaakt. Zo verdien ik een beetje bij en Stephie was blij dat ze mij nu in de buurt heeft voor dit soort invalklusjes. Dinsdagavond was het weer koorrepetitie. Lekker weer, na 3 weken. We hebben het programma doorgenomen voor vanavond. Dan moeten we zingen op de bruiloft van koorlid Nancy. Zij komt, samen met haar aanstaande, ook uit Duitsland en is hier vorig jaar zomer komen wonen.

Woensdagochtend was het yoga voor gepensioneerde mannen. Ik heb 2 vaste klanten, maar de ene kon helaas niet komen. Hij was uitgegleden en een beetje verkeerd terecht gekomen, waardoor zijn ene been nogal stijf was. Dan is het inderdaad beter om even rust te houden. Dus had de andere klant, Magnar, privéles. Daarna kwam er een proefpersoon voor een Jassentechnieksessie. Ik heb nu 4 proefpersonen, waarop ik mijn kunsten kan loslaten en mee kan oefenen. Als dat allemaal goed gaat, wil ik er verder mee aan de slag als therapeute. Loreena had woensdag tentamen noors en was al snel klaar. Ze is om 1 uur met mij mee naar huis gereden. Matjo is woensdagavond naar de etablercursus (cursus voor mensen die eigen bedrijf willen beginnen) in Tynset gegaan, op advies van zijn coach. Hij is van zijn werk direct doorgereden naar Tynset. Loreena had 's avonds theorieles voor het ruiterbewijs op Storsteigen in Alvdal. En ik had om 18 uur de meditatiegroep en daarna de gewoonlijke yogales. Dus heb ik Loreena tegen vieren afgezet bij het busstation in Tolga, zodat ze met de bus naar Alvdal kon. Matjo heeft haar na afloop van de cursus weer opgehaald. Even wat heen en weer gerij en geregel dus.

Donderdag moest ik met mijn auto naar de garage. Ik was er tegen tienen en de reperatie zou een uur of 3 duren. Ik ben bij Magnar (mijn vaste yogaklant van woensdagmorgen) op de koffie geweest. Zijn vrouw Aud Mary zit op maandagochtend op de yoga, maar zij was die dag net naar Oslo. We hebben anderhalf uur erg gezellig zitten praten en als ik weer in de buurt zou zijn, was ik weer van harte welkom. Altijd handig, zo'n adresje. Ik ben vervolgens eerst naar de bank gegaan om wat geld te storten en toen nog wat rondgekeken in wat winkels. Toen bij bakkerij Waagans een broodje en kop chocolademelk gegeten en daarna kon ik mijn auto weer ophalen. Bijna 3000 kroontjes lichter kon ik weer vertrekken, maar mijn auto is nu weer voor 2 jaar goedgekeurd. Daarna de wekelijkse boodschappen gedaan. Thuis aangekomen was Loreena ook net gearriveerd en even later stond ook Matjo binnen. Hij had een sessie gehad met zijn coach en was lekker vroeg klaar. Om kwart voor 5 weer richting Os, voor een yogales daar en daarna vond ik het wel welletjes. Het was best een drukke week, maar dankzij de technieken die ik bij de Jassentechniekcursus had geleerd, kon ik het eens een keer goed aan. Lekker gevoel!

Tino was gisteren (donderdag) in Hamar met zijn leerlingenbedrijf naar de provinciale leerlingenbedrijvenbeurs. Het bleek een succesvolle dag geweest te zijn, want ze hebben wel 6 prijzen gewonnen! Ze waren de grote prijzenwinnaar van de beurs. Eind april mogen ze daarom naar de landelijke beurs in Lillestrøm.

Hard aan werk voor het leerlingenbedrijf, de dag voor de beurs.
Alle medewerkers van de 2 leerlingenbedrijven van Storsteigen met de prijzen. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten