Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 13 september 2013

Schaapjes en Loreena jarig.

Afgelopen week zijn de schapen weer gearriveerd. We hadden al een vermoeden, want de weide rond ons huis was afgezet. Vorig jaar hebben er ook even schapen gestaan en zo ook dit jaar dus. Donderdagmiddag werden ze gebracht, een heleboel schapen, die gezellig lopen klingelen met hun halsbellen en lopen mekkeren.



Schaapjes met allerlei soorten vachten.




Vandaag (vrijdag 13 september) is Loreena 15 jaar geworden. Vanochtend kreeg ze van Matjo en mij een cadeaubon die ze kan besteden in Oslo, als we daar in de herfstvakantie een dag naar toe gaan om de paspoorten van Matjo, Tino en mij te verlengen. Kan Loreena daar heerlijk gaan shoppen.

Felicitaties van Matjo.
Cadeaubon als cadeau.



















Matjo had bij een bakker in Røros een marsepeintaart besteld, want die wilde ze graag op haar verjaardag eten. Hij heeft de taart om 12 uur opgehaald en is toen naar huis gekomen. Ik was inmiddels boodschappen aan het doen in Tynset en heb daar Tino van de bus opgehaald. Ik heb ook nog even een fles wijn gekocht voor de buurman. Die wordt maandag 56 jaar en we zijn uitgenodigd voor zondagavond om koffie en taart te komen eten. Vieren we daar ook gelijk Loreena's verjaardag met hen. Zondagmiddag komen Peter en Ingrid en Remco en Eleonie met de kids langs. Hein en Danielle kunnen niet, want die zijn vanochtend heel vroeg vertrokken op vakantie naar Brazilië.

Tino en ik waren tegen half 3 thuis. Even nog snel een cadeautje inpakken en toen was het wachten op Loreena. Die kwam om kwart voor 3 thuis. Eerst werd ze geknuffeld en gefeliciteerd door Tino.

En daarna werden de overige cadeau's uitgepakt: een kaarsje in de kleuren van haar slaapkamer, een nieuw hoofdkussen en een meidenmagazine. Daarna werd de taart bewonderd, aangesneden en hebben we allevier een lekker stuk opgegeten.






Bij het meidenmagazine zat een dvd van One Direction, een jongensband waar Loreena fan van is. Die hebben we daarna bekeken. Loreena wilde graag stokbrood met tomatensoep met macaroni eten, dus hebben we dat gedaan. Daarna zijn Tino en ik naar het huis van Hein en Danielle gereden. Zolang zij weg zijn, zorg ik voor de poes en het varken Julia. Vanavond lekker rustig aan gedaan. Morgen is het Lokal Matdag in Tolga en sta ik van 12 tot 2 uur in de stand van Sneppen. We moeten "ouderwetse" kleding aan uit de 17e eeuw, dus trek ik mijn klederdracht maar weer aan, maar dit keer met het werkschort voor en een rode boerenzakdoek op mijn hoofd. Ik zou niet weten wat ik anders moet verzinnen. En nu maar hopen dat het morgen weer net zulk mooi weer is als vandaag (zonnig, af en toe wat bewolking en een graad of 17/18).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten