Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 3 september 2013

Olaberget

Vanochtend vroeg is Loreena weggegaan voor de 4-daagse wandeltocht met haar klas in Rondane Nationaal Park. Ben erg benieuwd hoe ze het gaat vinden. Vrijdagmiddag tussen 13 en 14 uur kan ik haar weer ophalen in Tolga. Zal wel even heel stil zijn, zo 4 daagjes zonder kinderen.


Gisteren was ook de start van het nieuwe yogaseizoen. 's Ochtends had ik 2 dames voor de Yoga voor gepensioneerden. En 's avonds: helemaal niemand. Nu weet ik wel dat het nog maar het begin van het seizoen is, dus probeer ik optimistisch te blijven. Woensdagavond zijn er vast wel meer deelnemers. Maar evengoed was ik toch wat gefrustreerd vanochtend, dus besloot ik om maar een lekkere wandeling met Balto te maken in Olaberget, het natuurgebied hier 2 km vandaan. 's Winters loopt er een langlaufloipe en 's zomers kun je er gewoon lekker wandelen. Ik had een bord gezien dat een pad aangaf dat naar Store Tallsjøen zou gaan, het meer achter ons huis. De bosbessenplukker meegenomen, een flesje water en een stuk kake, Balto achter in het autootje en daar gingen we.

Het pad liep door een berkenbos, waar nog zat bosbessen waren. Dus plukken maar! Ik had nog wat nodig om nog een pot bosbessen/aardbeienjam te maken. De aardbeien komen uit eigen tuin, maar er waren er niet genoeg voor een hele pot jam. Dus maar aanvullen met bosbessen, is vast wel lekker.

Het pad eindigde in een beetje drassige boel, wat niet echt leek op het meer achter ons, dus besloot ik maar terug te gaan. Balto besloot echter om eens uit te gaan proberen hoe het is om een varkentje te zijn. Hup, plons, in de modder. Zucht....


Hij was echt zwart. Gelukkig liep er een eindje terug een beekje. Over dat beekje loopt de langlaufloipe in de winter. Dus ben ik daar maar naar toe gereden en kon Balto even een verfrissend bad nemen in schoon water.



Inmiddels is Balto weer wat schoner en droger en staat er weer anderhalve pot aardbeien/bosbessen jam klaar. Dat wordt smullen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten