Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

maandag 11 oktober 2010

Katten bij de dierenarts

Vandaag zijn we, Tino, Loreena en ik, met 3 katten naar de dierenarts geweest. Met Adiza, Schuddekop en Luna. Ricky hebben we vrijdag voor het laatst gezien. Het komt wel vaker voor dat hij een paar dagen wegblijft, dus we hebben nog hoop dat hij terugkomt.

Het viel alleszins mee bij de dierenarts. Ik had vorige week een vervoersbox van de dierenarts mogen lenen, dus de poezen konden alledrie in een aparte box. Ze zijn nu alledrie ingeent tegen hondsdolheid en Adiza en Schuddekop zijn nu ook gechipt. Zelfs Schuddekop gedroeg zich voorbeeldig!


A.s. zaterdag is het dus de informatiedag van Placement in Zenderen. Loreena wil niet mee, ze heeft zojuist een uitnodiging voor een feestje gekregen van een vriendinnetje. Aan de ene kant vind ik het vervelend haar weer alleen achter te laten of bij mijn moeder te brengen, maar aan de andere kant: als ik haar dwing, krijgt ze misschien nog meer weerstand om naar Noorwegen te gaan. Ze is er toch al niet enthousiast over. Het enige leuke aan de emigratie is de belofte dat ze een paard krijgt. Dus laat ik haar maar naar het feestje gaan.

Ik hoop a.s. zaterdag weer flink wat wijzer te worden over het onderwijs in Noorwegen. Ik wil graag weten hoe dat zit met examens op de Ungdomskole (voortgezet onderwijs) en de aansluiting op de vidergaende skole. En ook hoe ze omgaan met niveauverschillen. Tino volgt vmbo-basis met lwoo en Loreena zit nu op mavo/havo/vwo. Da's toch wel een verschil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten