Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

dinsdag 5 oktober 2010

Het grote kattenplan deel 2

Juist, zonet naar de dierenarts geweest met Adiza. Bleek dat ik van te voren had moeten bellen i.v.m. het chippen. Dus Adiza is nog niet ingeent of gechipt. Maar de dierenarts heeft me wel een heleboel informatie gegeven.

Hij adviseerde om de katten 2 x in te laten enten tegen hondsdolheid, omdat het regelmatig voorkwam dat de 1e enting niet pakt. Als er dan na 4 maanden een bloedproef wordt gedaan, blijkt dat er niet voldoende antistoffen in het bloed zitten en kun je weer opnieuw beginnen. Dat kost veel tijd en veel geld. Stel je voor dat we in mei (ik noem maar even wat) naar Noorwegen kunnen en de periode tussen 2e enting en bloedproef (4 maanden) is nog niet voorbij. Dan hebben we dus een probleem, want dan kunnen de katten nog niet mee.

Ik heb nu een afspraak gemaakt voor a.s. maandagavond. We gaan proberen alle 4 de katten tegelijk (!) mee te nemen. Ik heb van de dierenarts een extra vervoersmand meegekregen. Misschien dat ik er nog een van de buurvrouw leen.

Het gaat trouwens een hele hoop geld kosten. Alle 4 de katten moeten 2x een inenting tegen hondsdolheid hebben. Een inenting kost 23 euro, dus totaal 184 euro. Balto (onze geweldige hond) heeft maar 1 inenting nodig, omdat hij al eerder is ingeent tegen hondsdolheid, dus nog een keer 23 euro, is totaal 207 euro voor de inentingen tegen hondsdolheid.
Het chippen kost 32 euro per dier, 3 katten moeten gechipt worden, dus 96 euro totaal.
Dan de bloedproeven na 4 maanden, 5 x (alle 4 de katten en Balto) 50 euro, wordt 250 euro.
Totaalbedrag van dit hele verhaal: 553 euro. Nu weet ik tenminste waarvoor ik ga werken!




Onze hond Balto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten