Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

vrijdag 15 maart 2013

Skieën

Tino heeft het afgelopen dinsdag prima naar zijn zin gehad met de school in het skigebied van Savalen. Hij heeft gelanglaufd, maar voornamelijk zijn ze met z'n allen met sleetjes de berg afgesjeesd.

Woensdagochtend had ik 3 gepensioneerde dames op de yoga in Glåmos. Ze begrepen goed dat ik er mee wil stoppen en volgende week is het dan ook de laatste keer. Dan bak ik een cake voor ze als afscheid. 's Avonds had ik 7 mensen op de yogales.

Matjo is weer 3 dagen weg, naar Nessjö in Zweden dit keer. Vanavond is hij weer terug. Dat waren dus weer 3 dagen om 10 voor 6 mijn bed uit.

Donderdag had Loreena een skitrip met de 3 hoogste klassen, in Vingelen. Ze moest om half 9 bij de school in Vingelen staan. Ik heb haar even gebracht en ben gelijk maar doorgereden naar Tynset voor de boodschappen. Loreena is vanaf de berg naar beneden en via de weg weer naar huis terug geskiet, in totaal 11 km heeft ze geskiet en ze was dan ook behoorlijk moe toen ze om half 2 weer thuis was.


Ik was ook lekker vroeg thuis en heb toen het huis maar een beetje versierd hier en daar. Ik had wat leuke dingen bij de Nille gezien en kreeg ineens inspiratie:

Leuke raamstickertjes op het keukenraam.


En wat leuke libelletjes op de muur in de gang.


Donderdagavond was ik dan eindelijk aan de beurt voor een langlauftraining. Dit keer ging het wel door. Geen sneeuwstorm dit keer en ook de trainer was aanwezig. Het was leuk en leerzaam. Ik heb er in ieder geval weer het een en ander van opgestoken en sta weer wat zekerder op de skies. Volgende keer hebben we een les in het waxen van de skies, want dat is ook een vak apart.

Het weer is de afgelopen goed geweest. 's Nachts wel erg koud, temperaturen van -20 hierboven tot -30 in het dal, maar overdag klimt de temperatuur op naar ergens tussen de -3 en -10. Verder heel vaak stralende zonneschijn en blauwe luchten. In het begin van de week nog wat sneeuwbuien, er is nog een cm of 5 gevallen. Kortom, prima weer voor skitochten. En dat willen we a.s. weekeinde maar eens gaan doen. Als het goed is wordt vandaag of morgen de loipe in Olaberget opnieuw getrokken, dus dat wordt lekker skieën.

Vanochtend ben ik naar de yogastudio gereden langs de voederplek tussen Vingelen en Tolga. En daar zag ik meneer en mevrouw hert:

 
 

Ik heb net een nieuw boekhoudprogramma aangeschaft en heb vandaag de hele boekhouden gedaan. Toen tegen enen zat te lunchen, belde Tino: de bus was niet op komen dagen, dus of ik hem even op wilde komen halen. Zucht. Dus maar even heen en weer naar Alvdal (50 km enkele reis). En daarna gelijk door naar Knut, voor een gesprek over de aanvraag van een financiële bijdrage van de gemeente voor de yogastudio. We zijn er bijna! Hij gaat de boel nog even doorlezen en dan krijg ik uiterlijk een telefoontje of alles ok is en dan kan ik alles uitprinten en officieel opsturen naar de gemeente. En dan is het afwachten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten