Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 21 november 2012

Dooi!

Wat een vervelend weer! Het was de afgelopen 2 dagen overdag weer iets boven nul, maar nu was het ook afgelopen nacht boven nul en vandaag is het zelfs een graad of 4! Dat betekent dooi. En alle ongemakken die daarmee gepaard gaan. Weg kerststemming :-(
De weg bij ons voor was al redelijk glad, maar door het kleine laagje sneeuw was die toch nog goed te berijden. Vanochtend dus niet meer. Het was als een spiegel zo glad. Toen Matjo vanochtend vroeg Balto uit ging laten, moest hij echt zijn isbretter aan. Dat zijn van die rubberen zooltjes met ijzeren noppen in, die je onder je schoenen doet. Anders kon hij niet lopen.
Tegen zevenen zagen we de koplampen van de taxi heel langzaam naderen en vlak daarachter reed een vrachtauto, die zand aan het strooien was. Als ze hier zand gaan strooien, is het dus echt glad! Matjo zou meerijden met iemand, maar die belde af. Dus moest hij zelf. Hij heeft er ruim een half uur over gedaan om weg te komen. As gestrooid (van de houtkachel), kattegrid, 1 sneeuwketting om, 2 sneeuwkettingen om en nog niet weg kunnen komen. Kjell Steinar heeft toen geduwd en bij de 2e duwpoging kon hij eindelijk wegrijden. We moeten eerst een stukje naar boven rijden voor we op de weg komen en met alleen een voorwielaandrijving en dan vooruit rijden, ging dat dus niet.
Iets over half 8 kwam de taxibus weer langzaam aanrijden om Loreena op te halen. Tegen half 9 belde Matjo dat de doorgaande weg beneden in het dal schoon was. Dus kon ik toch naar Glåmos. Het is vandaag woensdag, dus yogadag. Kjell had ondertussen gestrooid en me het advies gegeven om achteruit naar boven te rijden. Dus ik met mijn ene arm over de passagiersstoel achteruit, flink gas geven en zowaar, ik kwam in 1 keer boven. Ik word op mijn oude dag nog eens een goede chauffeuse, haha.
Hier in Vingelen ligt nog wel redelijk wat sneeuw, maar beneden in het dal is alles bijna weg. Jammer hoor. De komende dagen blijft het van de vervelende kwakkelweer, 's nachts nul graden of iets erboven en overdag een graad of 4. Pas in het weekend wordt er weer vorst verwacht. Hopelijk met een hoop sneeuw, zodat de kerststemming weer snel terugkomt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten