Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

Gemengd koor Sneppen op 17 mei 2015

woensdag 18 juni 2014

Johnsgård camping, werken en lentebal

Een hele tijd terug was ik gevraagd om yogalessen te komen geven op een camping in Sømadalen, in een naburige gemeente. En afgelopen weekend was het dan zover. Vrijdagmiddag om 16 uur ben ik vertrokken. Eerst even tanken in Tolga, dan langs de yogastudio om de yogamatten in te laden en nog wat etenswaren en drinken te kopen en daarna, op naar camping Johnsgård in Sømadalen. Na 5 kwartier was ik er. Ik kreeg gratis een hut toegewezen en ik mocht ook gratis meeëten.

De ingang van Johnsgård.


De hut.
 Vrijdagavond heb ik het lekker rustig gehouden. Zaterdagmorgen om 7 uur was de 1e yogales. Dat deed wel even zeer, om half 7 mijn bedje uit. Ik ben namelijk niet zo'n ochtendmens :-) Er hadden zich voor het hele weekend (een gezondheidsweekend, met diverse activiteiten zoals fietsen, wandelen, kajakken en yoga) maar 10 mensen aangemeld. 5 ervan stonden zaterdagmorgen voor mijn neus voor de yogales.

Na de yogales was het ontbijten met z'n allen. Daarna gingen de deelnemers kajakken en ben ik gaan wandelen. Ik ben de Gløfokkampen opgelopen, een berg in de buurt van de camping. Helaas was ik het fototoestel vergeten mee te nemen, dus geen foto's van het uitzicht. Ik ben niet helemaal naar de top gelopen, omdat ik 's middags om 3 uur nog een yogales had. Dus om 11 uur ben ik weer omgekeerd.

's Middags had ik 7 mensen voor mijn neus staan. Na de yogales bleken Matjo, Tino en Loreena gearriveerd te zijn. Gezellig! Matjo had gelukkig het fototoestel meegenomen, dus konden we toch nog foto's nemen. We zijn door een stuk bos naar een strandje gewandeld en van daar weer terug naar de camping. Nog even wat gedronken in mijn hut en toen zijn ze weer teruggereden naar Vingelen.

Loreena aan het Langsjøen (het meer waar de camping aan ligt).

Ministrandje.
2 stoere mannen
Mooi strandje




















's Avonds was er nog een grillfeest bij het meer. En zondagochtend nog een keer om half 7 mijn bed uit voor de laatste yogales. Dit keer maar 2 dames, maar de ene was zo enthousiast, dat het toch de moeite waard was. Daarna nog een wandeling gemaakt naar een meertje in de buurt, de Tylldalslokan.

De Gløfokkampen.
Tydallslokan, het meertje waar ik naar toelopen ben.
Uitzicht met helemaal rechts nog een stukje van het Femundmeer.
Om half 12 ben ik weer richting Vingelen gereden. Aangezien ik toch door Kåsa kwam, ben ik nog even aangewipt bij Peter en Ingrid.

Ik ben deze week begonnen met mijn zomerbaantje bij de gemeente. Elke dag van 16 tot 19 uur het gezondheidscentrum schoonmaken. Ik moet even wennen aan het Noorse werktempo. Dat is namelijk een stuk langzamer dan in Nederland. Is wel even afkicken :-) Maar wel zo relaxed.

Vanochtend ben ik met Ingrid meegelopen in Vidarheim. Zij is de vaste vervangster om Vidarheim schoon te maken. Maar zij gaat de laatste 2 weken van juli iemand anders vervangen in het bejaardentehuis, dus moet er weer een vervangster voor haar komen. Erg logisch :-) En daar hebben ze dus mij voor gevraagd. Dus vanochtend kreeg ik "opplæring", zoals dat hier heet. Gezellig, zo met z'n tweetjes. Ook Ingrid heeft moeten wennen aan het Noorse werktempo. Ik geloof dat meerdere Nederlanders daar aan hebben moeten wennen.

Gisteravond was het lentebal op Tolga Skole. Aangezien Loreena in de leerlingenraad zit, moest zij, samen met 5 anderen, het bal organiseren. Ze had Matjo als vrijwilliger ingedeeld, zodat hij het laatste uur (van 22 tot 23 uur) aanwezig moest zijn om achter de bar te staan en op te ruimen na afloop.

Loreena voor het lentebal.
Loreena moet nog 1 dag naar school voor het voetbaltoernooi en dan is het de diploma-uitreiking morgenavond. En om half 3 's nachts vertrekt ze dan met het Tolga-Os Janitsar naar Budapest tot volgende week dinsdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten